Berita Auto

Jeep Mempertontonkan SUV Renegade Baru

Jeep akan memasuki pasaran SUV subcompact yang merupakan segmen yang paling pesat berkembang dalam industri ini dengan Renegade serba baru, model yang pertama lahir dari usaha sama Amerika Syarikat dan kejuruteraan Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Itali.

Jeep-Renegade_2015_6-600x360

Dibina di kilang Melfi Fiat di Itali, Renegade berkongsi platform dan komponen dengan Fiat 500x, yang akan diumumkan di Paris Auto Show akhir bulan ini.

Jeep-Renegade_2015_1-600x389

Ketua jenama Jeep, Mike Manley memberitahu pemberita bahawa Renegade adalah “sangat penting” untuk jenama kerana ia adalah percubaan pertama oleh Jeep untuk merebut sebahagian daripada pasaran SUV subcompact, segmen industri yang paling pesat berkembang. “Ia adalah kemasukan pertama ke dalam segmen B sejak Willys hampir tiga suku abad yang lalu,” katanya, merujuk kepada Willys MB, yang dibina pada tahun awal tahun 1941 untuk tentera AS. Manley berkata segmen ini, menurut jangkaan pemerhati industri akan mencapai jualan unit global sebanyak 2 juta tahun ini, 700,000 daripadanya yang adalah untuk Eropah sahaja. “(Renegade) Ini adalah kenderaan yang paling tepat sekali untuk menguasai pasaran yang semakin meningkat ini” katanya. Dengan harga yang lebih rendah, ia akan menarik pemandu yang tidak akan mempertimbangkan jenama ini sebelum ini, katanya.

Jeep-Renegade_2015_2-600x395

Dengan Jeep menghampiri matlamatnya untuk menjual rekod 1 juta kenderaan tahun ini, Chris Ellis, Ketua Jenama Eropah, berkata Renegade terikat untuk membantu mengatasi matlamat mereka pada tahun-tahun akan datang. “Renegade ini akan memberi momentum yang kuat untuk pertumbuhan kami,” katanya.

Jeep-Renegade_2015_3-600x418

Dengan menggabungkan Fiat dan Chrysler dan menyatukan kemahiran kejuruteraan mereka, Marchionne berharap dapat mengurangkan kos design, pembangunkan dan pembinaan kenderaan kenderaan baru mereka.

Jeep-Renegade_2015_7-600x401

Renegade akan  dipasarkan di Itali dahulu bulan ini sebelum ke pasaran Eropah yang lain pada bulan November. Ia akan mula dijual di Amerika Syarikat dan pasaran lain termasuk China pada suku pertama 2015. Harga bermula dari €20.000  di Itali, menjadikan Renegade model yang paling murah dalam portfolio Jeep.

Jeep-Renegade_2015_8-600x419

 

 

Previous post

Kereta Konsep SsangYong XIV-Air & XIV-Adventure Untuk Paris

Next post

Pengilang Smartphone Korea Selatan Melangkah Masuk Ke Dalam Kereta

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *