Berita Auto

Nissan Meraikan 30 Tahun NISMO

Nissan merancang perayaan global bahagian sukan bermotor mereka, NISMO. Tahun ini menandakan 30 tahun sejak penciptaan NISMO, dan sepanjang minggu akan datang, pembuat itu akan menjadi tuan rumah kepada acara-acara khas di tempat-tempat utama yang bermula hari ini dengan acara di ibu pejabat NISMO di Yokohama, Jepun.

Nissan-skyline-Nis1

Di Jepun, Nissan akan mengimbas kembali 30 tahun sukan bermotor bersama dengan presiden NISMO pertama pada tahun 1984, Yasuharu Namba. Walaupun tidak jelas kenderaan manakah yang akan dipamerkan pada majlis itu, NISMO menayangkan infographic menarik menunjukkan semua projek-projek selama ini termasuk pelumba Le Mans yang pertamanya pada tahun 1986 melalui pelancaran tahun depan daripada pelumba LMP1 yang akan datang, GT- Nissan R LM NISMO.

Nissan-370Z-Nismo1

” Kejayaan NISMO adalah hasil kerja keras dan pengorbanan mereka yang terdahulu. Ia juga tidak boleh berkembang ke tahap ianya sekarang kalau bukan kerana sokongan semua peminat, penaja dan syarikat-syarikat kerjasama. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua atas sokongan mereka sepanjang tahun, “kata Presiden NISMO, Shoichi Miyatani. “Tahun depan kami akan mengambil bahagian dalam kategori top di Le Mans 24 Jam buat kali pertama dalam 17 tahun. Saya mahu kita, dan juga peminat kami, menuju ke cabaran baru ini dengan segala yang kita miliki. ”

Nissan-370Z-Nismo

Dari sana, Nissan mengatur banyak acara di perlumbaan hujung minggu ini di kedua-dua perlumbaan World Endurance Challenge di Litar di Amerika di Austin, TX pada hari Sabtu dan juga Blancpain Endurance Series Nurburgring 1000kms perlumbaan di Jerman. Acara terakhir akan menampilkan peluang khas atas trek untuk “pelanggan setia” yang akan diberi ganjaran dengan “menyelinap mengintip ke masa depan kereta NISMO.”

nissan-celebrates-30-years-of-nismo_2

Previous post

Sebuah Super Sedan Untuk Anda - Porsche Panamera Turbo

Next post

AMG V8 Bi-Turbo Untuk  Mercedes C63  2015

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *