Berita Auto

Nissan Pulsar Model 2015 – Cabaran Terbaru Segmen Hot Hatch

Nissan Pulsar serba-baru membawa dimensi baru kepada C-segmen, menawarkan kesemua kualiti Nissan yang tersohor dalam pakej baru yang bergaya.

Pengenalan Pulsar menonjolkan cita-cita Nissan dan keinginan mereka untuk menyampaikan reka bentuk pintar dan inovasi teknikal kepada semua. Direka untuk untuk pelbagai pembeli, dari downsizers D-segmen terus kepada pemandu keluarga yang sudah puas dengan kereta B-segmen mereka, Pulsar mempamerkan kemahiran reka bentuk Nissan dan memperkenalkan pelbagai teknologi dalam kereta – yang belum pernah ada untuk sektor ini. Dengan bahan yang luar biasa dan binaan berkualiti, Pulsar menawarkan pembeli pemilikan premium dan pengalaman memandu tanpa perlu membayar harga premium.

Nissan-Pulsar_3-600x400

Terima kasih kepada cap dagang Nissan jeriji V-motion, lampu tandatangan ciri-ciri bumerang yang berani, keluk otot, Pulsar yang  telah direka dan berkejuruteraan Eropah akan dibina di kilang pengeluaran Nissan Barcelona.

Pulsar menggabungkan garisan yang kukuh dengan perincian cemerlang untuk mewujudkan bentuk elegan dan atletik.

Pendekatan berkeyakinan premium berterusan ke bahagian dalaman kereta, di mana bahan-bahan yang berkualiti tinggi dan reka bentuk yang jelas adalah bersepadu dengan peralatan hebat Pulsar ini.

Terima kasih kepada jarak roda yang paling panjang dalam kelas (2,700mm) dan pakej pintar, Pulsar menawarkan ruang kaki belakang dan ruang bahu yang jauh lebih luas daripada pesaing-pesaing sektor ini. Dengan 692mm ruang kaki – Pulsar mempunyai ruang kaki belakang lebih daripada purata penawaran D-segmen. Namun di sebalik semua ini, ia masih mengekalkan kepadatannya (panjang 4,385mm), agar senang untuk parking  di sekitar bandar yang semakin sempit kita.

Sebagaimana yang diharapkan dari Nissan, Pulsar baru dilengkapi dengan pelbagai teknologi agar perjalanan lebih selesa dan berkeyakinan. Reputasi Nissan untuk memperkenalkan teknologi baru ke sektor ini diperkukuhkan lagi dengan beberapa jenis ciri-ciri yang biasanya dikhaskan untuk model premium atau mewah.

Nissan-Pulsar_2-600x416

Ini termasuk system Nissan Safety Shield berserta Moving Object Detection, Lane Departure Warning dan Blind Spot Warning.

Revolusi Around View Monitor Nissan memperkenalkan teknologi yang lebih canggih kedalam sektor ini, sebagaimana generasi terkini sistem NissanConnect menawarkan integrasi yang lancar dengan telefon pintar dan navigasi satelit penuh.

Yang secocok dengan sebuah kereta penuh dengan teknologi baru, Pulsar dilancarkan dengan dua enjin canggih – 1.2 liter DIG-T petrol dan 1.5 liter DCI diesel. Kedua-dua menawarkan prestasi yang luar biasa, berekonomi, mengintegrasikan pelbagai teknologi penjimatan petrol untuk membantu pemilik pergi lebih jauh dengan pengunaan lagi kurang.

Pulsar baru ini disajikan dengan empat gred: Visia, Acenta, N-Tec dan Tekna. Kesemuanya ditawarkan dengan peralatan standard tahap paling tinggi. Semua model datang dengan penghawa dingin, Advanced Drive-Assist Display lima inci, roda aloi, tingkap elektrik, Sistem Pemantauan Tekanan Tayar, enam beg udara dan system Stop & Start.

Nissan-Pulsar_4-600x405

Previous post

Ada SUV baru di pasaran! Ford EcoSport Urban SUV.  Dari RM92,888.00

Next post

Jualan Suzuki Swift Mencecah 4 Juta Unit

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *