Berita Auto

Sebuah Super Sedan Untuk Anda – Porsche Panamera Turbo

Jika anda perlu membeli super sedan yang mewah dan mempunyai pengendalian yang ketat yang akan membuat pemandu kereta Super Car tergantung ketat kepada roda stereng mereka, generasi kedua ini Porsche Panamera Turbo ini lah jawapannya dengan kuasa V8 twin-turbo menggerakkan kesemua empat roda . Bukan sekadar kereta tetapi kuasa alam.

porsche_panamera_turbo_3

Reka bentuk luar Panamera yang baru ini adalah jelas lebih ketat dan lebih menonjol pada bahagian depan, terutamanya air intake yang lebih besar dan peralihan kepada lampu besar. Dari profil tepi, ianya lebih licin, lebih tingkap belakang, pembayang yang panjang, mengurangkan rupa bulat di hujung belakang. Apabila dilihat dari belakang, anda akan nampak lampu belakang yang baru dan elegan, tingkap belakang yang lebih luas dan spoiler, Didalam pula, banyak ruang untuk empat.

porsche_panamera_turbo_1

Terdapat semakin banyak pesaing premium kepada Panamera Turbo, tetapi tiada yang menawarkan apa-apa kompromi menarik antara performance dan praktikal. Ia mungkin lebih-lebih sikit, tetapi jika anda akan melakukannya berlebih lebihan, lakulahkannya dengan betul. Berbanding matriks keupayaan denagan harga, Panamera Turbo kelihatan sangat kompetitif. Ia bukan seolah-olah anda hanya membeli enjin besar tetapi ciri ciri Panamera Turbo seperti sistem kawalan yang tidak dapat di tandingi saingan.

Sebagai contoh, Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), active roll stabilisation system, boosts cornering stability, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Sport Chrono Package Turbo, yang menala tetapan penggantungan dan kawalan enjin, menawarkan rasa yang lebih fokus apabila butang Plus Sport ditekan. Melengkapkan penambahsuaian dinamik ialah adalah sistem sport ekzos yang membuka injap dalam sistem untuk menyampaikan nota yang indah.

Previous post

Lori MAN penggerak Pasukan Lumba Red Bull Racing Jamie Whincup

Next post

Nissan Meraikan 30 Tahun NISMO

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *