Berita Auto

Bosch Umum TFT Display Berkontras

Bosch telah membangunkan panel instrumen berasaskan paparan-untuk BMW I8 plug-in hibridnya. Paparan berkontras tinggi TFT, yang mempunyai saiz skrin pepenjuru 8.8 inci, membentangkan kelajuan semasa kenderaan di sebelah kiri, manakala instrumentasi sebelah kanan bertukar bergantung kepada mode pemanduan I8 yang mana dipilih.

Dalam mode ‘Comfort’, paparan menunjukkan meter kuasa di sebelah kanan yang menunjukkan penggunaan tenaga pada dail, termasuk e-boost dari daya tarikan motor elektrik dan penyembuhan melalui brek. Mode ‘Eco Pro’ memberikan gambaran yang lebih terperinci tentang peralihan antara teknologi pendorongan, yang boleh membantu pemandu mengamalkan gaya pemanduan yang lebih ekonomi. Sementara itu, mode ‘Sport’ membentangkan kaunter rev di sebelah kanan. Dalam semua mod, ruang antara dua set instrumen digunakan secara fleksibel untuk memaparkan navigasi, radio atau maklumat telefon. Kelompok instrumen menggunakan seni bina dwi-pemproses, dengan satu unit pemprosesan khusus untuk mengendalikan grafik dan lain-lain bagi fungsi yang tinggal. Tahap kuasa pengkomputeran telah dipilih yang juga membolehkan elektronik daripada paparan heads-up untuk dikawal melalui kelompok instrumen tersebut. Sambungan data disediakan oleh CAN (Controller Area Network) dan system MOST (Media Oriented Systems Transport)

Bosch berkata: “Kelebihan terbesar instrumen kelompok khusus paparan ialah keserba-bolehannya. Ia memberikan pereka dan pemaju kebebasan menghasilkan penyelesaian grafik dan susun atur bagi kawasan paparan membawa kepada kemungkinan reka bentuk pernah berlaku sebelum ini. Hampir apa-apa bentuk dan warna yang dapat difikirkan boleh digunakan untuk pelbagai operasi. Monitor tambahan pula membolehkan navigasi khusus dan kandungan dalam talian yang akan dibentangkan kepada pemandu dengan jelas. ” Paparan TFT dilindungi dengan kaca mineral, seperti telefon pintar terkini dan PC tablet.

Previous post

Volvo Umum Konsep Drive-E Powertrain Berprestasi Tinggi 450hp

Next post

Pesta Kereta Hyundai 2014 – Jom Uji Pandu!!!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *