Konsep / Lakaran / Intipan

Luca di Montezemolo Ucap Selamat Tinggal Kepada Bahagian GT  Ferrari

“Ia bukan mudah …” kata-kata dari Luca di Montezemolo yang jelas kelihatan terharu memulakan ucapan selamat tinggalnya kepada pekerja Bahagian GT  Ferrari petang kemalrin. Beliau telah, tidak hairan, beberapa kali terganggu dengan tepuk tangan panjang dari penonton yang terkumpul.

Pada hari-hari kebelakangan ini, sebenarnya, kakitangan Ferrari telah beberapa kali mahukan acara selamat tinggal dan memeluk dengan Encik Montezemolo sebelum dia meninggalkan Maranello selepas 23 tahun. Walaupun jelas tidak dapat bercakap dengan setiap pekerja secara individu, Montezemolo tidak sabar-sabar untuk bertemu dengan mereka sebagai satu kumpulan, setelah sudah bercakap kepada Gestione Sportiva Formula 1 Divisyen sebelum melepaskan pasukan itu ke Grand Prix Jepun dan Rusia.

Hasilnya adalah dua ribu orang berkumpul di khemah yang besar di kilang petang semalam. Selepas dua ucapan pengenalan pendek dari Naib Pengerusi Piero Ferrari dan Ketua Pegawai Eksekutif Amedeo Felisa ditambah dengan filem mendokumenkan 23 tahun kejayaan Montezemolo dengan Ferrari yang berlatar belakangkan lagu Gino Paoli “Una lunga Lịch d’amore” (“Sebuah kisah cinta yang berkekalan” ), Encik Montezemolo mengambil pentas.

Dalam ucapannya, Pengerusi menekankan kepentingan pekerja Maranello beberapa kali: “Kamu adalah kuasa di belakang Ferrari, syarikat yang paling indah di dunia. Anda adalah arkitek sebenar kejayaan ini. Anda adalah Ferrari “. Dia mengingatkan kejayaan jenama ini dalam Formula 1, di mana Ferrari masih pasukan yang paling berjaya dan juga kejayaan GT Prancing Horse di seluruh dunia. Encik Montezemolo juga memberitahu tenaga kerja terkumpul yang beliau “bangga telah hidup selama ini dengan anda yang hebat “. Beliau mengulangi bahawa beliau pasti “masa depan bagi Ferrari, yang bukan membina kereta tetapi impian, akan kekal cerah kerana kamu semua berada di sini.” Dia kemudian menyampaikan kata-kata  sayang dan emosi untuk kedua-dua Michael Schumacher dan Jules Bianchi, pemandu Marussia muda yang naik tangga kejayaan melalui FDA dan kini berjuang nyawa selepas kemalangan dramatik di Suzuka.

Selepas ucapan Encik Montezemolo ini, wakil-wakil wanita dan lelaki dari kilang menyertai beliau di atas pentas untuk pelukan simbolik. Semasa keluar Pengerusi telah dikeremuni ramai penyokong-penyokongnya yang mahu berjabat tangannya, mengambil selfie dengan beliau dan umumnya meluahkan kasih sayang yang teramat sangat mereka dan menghormati “kisah cinta yang berkekalan” ini.

luca-montezemolo-1

 

Previous post

Ford Catit Jualan September dan Rekod Suku Tahunan Terbaik di Malaysia

Next post

Lexus RC F GT3: Kereta Lumba yang Bercita Cita Tinggi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *