Konsep / Lakaran / Intipan

Ducati Desmosedici GP15 Sedia Untuk MotoGP Sepang 2015

Ducati telah memperkenalkan Desmosedici GP15 kepada dunia. Ia untuk digunakan dalam kempen MotoGP 2015 oleh dua pelumba Itali. Ducati GP15 akan membuat debut trek awamnya di Sepang, Malaysia pada 23 Februari.

“Saya tidak sabar untuk menguji GP15 baru,” seru Dovizioso. “Saya amat gembira dengan penambahbaikan yang kita berjaya mencapai tahun lepas dengan projek baru ini, saya hanya boleh optimis untuk musim ini. Saya berfikir bahawa semangat dan keinginan untuk menang yang saya lihat di Ducati adalah amat penting untuk kita semua. ”

Ducati-Desmosedici-GP15_3

Iannone juga sependapat, “Saya amat gembira untuk menjadi sebahagian daripada Pasukan Ducati, kerana ia sentiasa menjadi impian saya untuk menyertai pasukan kilang. Saya akan menunggang GP15 buat kali pertama, dalam pengetahuan bahawa pada permulaan kita akan perlu berkerja keras untuk membina motosikal yang kompetitif. Walaubagaimanapun saya begitu optimis dan saya tidak sabar untuk turun ke trek dalam masa beberapa hari ini. ”

Ketua Pegawai Eksekutif Ducati Motor Holding berkata, “GP15 baru benar-benar revolusioner dalam banyak konsepnya, paling sesuai untuk menunjukkan kebanggaan dan keinginan untuk menang semua orang di Ducati Corse, dan saya benar-benar ingin mengucapkan terima kasih atas usaha mereka. Saya sendiri mengikuti fasa terakhir menghidupkan enjin pada Dyno, ujian pertama, memeriksa performance enjin baru, pemasangan motosikal dan menghidupkan enjin untuk kali pertama dan saya menyaksikan satu perasaan emosi dan ketaatan yang luar biasa. Kami hanya diperingkat permulaan tetapi saya yakin bahawa keputusan tidak lama lagi akan memberi ganjaran kepada usaha kami. ”

Ducati-Desmosedici-GP15_2

Pengurus Besar Ducati Corse Luigi Dall’Igna menangani cabaran dalam menghadapi Ducati MotoGP untuk musim 2015: “Memenangi perlumbaan bermakna tamat lebih awal daripada dua gergasi seperti Honda dan Yamaha dan empat pelumba mereka, yang pasti empat daripada kuat, tetapi ini adalah matlamat kami dan kami tahu kami boleh bergantung kepada Andrea Dovizioso dan Andrea Iannone, yang pada pendapat saya mampu berjuang secara adil dengan lawan mereka. ”

Dari aspek teknikal, Dall’Igna berkata, “Dengan GP14.3 yang kita telah membuat beberapa kemajuan besar dengan perisian, yang akan mudah untuk menukar ke GP15, tetapi juga langkah ke hadapan dalam penggantungan, casis dan enjin. GP15 yang akan bermula dengan tetapan yang sama sebagai GP14.3, tetapi ia akan mempunyai banyak kemungkinan untuk pelarasan. Matlamat kami pada tahun ini adalah sangat bercita-cita tinggi, kerana kami mahu memenangi sekurang-kurangnya satu bangsa. ”

 Ducati-Desmosedici-GP15_4

Previous post

Ujian Kedua Di Barcelona. Hari Ketiga.

Next post

Mazda CX-3 Akan Dijual Di Malaysia. Akhir tahun 2015.

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *