Konsep / Lakaran / Intipan

Ford Melabur Dalam Penyelidikan Kereta Panduan Sendiri

Nampaknya Ford Motor Company membuat lonjakan besar ke dalam dunia kenderaan autonomi, setelah pembuat itu baru-baru ini mengumumkan pembukaan Pusat Penyelidikan dan Inovasi baru di Palo Alto, California. Pusat itu akan mengambil tenaga kerja sebanyak 125 penyelidik, jurutera, dan ahli-ahli sains, yang kesemuanya akan berusaha untuk membantu Ford mempercepatkan pembangunan teknologi dan eksperimen dalam penyambungan, mobiliti dan kenderaan autonomi. Matlamat Ford? Untuk membuat kereta autonomi untuk semua – bukan sahaja pemilik kenderaan mewah.

Ford_Autonomous1

“Di Ford, kita melihat diri kita sebagai kedua-dua syarikat pergerakan dan auto, seperti yang kita memacu inovasi di setiap bahagian perniagaan kami,” kata Mark Fields, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Ford Motor Company. “Pusat penyelidikan baru menunjukkan komitmen Ford untuk menjadi sebahagian daripada ekosistem inovasi Lembah Silikon – menjangkakan kehendak dan keperluan pelanggan, terutamanya pada sambungan, mobiliti dan kenderaan autonomi. Kami sedang berusaha untuk membuat teknologi baru ini diakses oleh semua orang, bukan sahaja pelanggan mewah. ”

Penyelidikan dan pembangunan kenderaan autonomi Ford telah dijalankan dengan Universiti of Michigan dan MIT, tetapi pasukan Palo Alto dijangka berkembang dengan Universiti Stanford. Kemudahan baru ini adalah sebahagian daripada gabungan penyelidikan Ford dengan Universiti Stanford, dan oleh itu terletak di Stanford Research Park.

Ford_Autonomous2

Untuk fasa penyelidikan seterusnya, Ford menyumbang satu Kenderaan Penyelidikan Fusion Autonomi untuk program kejuruteraan Stanford untuk memulakan ujian perancangan jalan dan ramalan algoritma penyelidik yang telah dibangunkan sejak setahun lalu.

Ford juga berharap kemudahan penyelidikan baru di Palo Alto akan melanjutkan hubungan sedia ada antara Ford dan syarikat-syarikat teknologi San Francisco Bay Area.

Ford_Autonomous3

Previous post

Red Bull Flag Off Musim F1 2015

Next post

F1. Testing di Jerez.

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *