Berita Auto

Prebiu Toyota Harrier Model 2015 @ Naza World

Terdapat salah faham yang besar yang bahawasanya Toyota Harrier, adalah Lexus RX yang ditukar lencana, bertujuan untuk pasaran Jepun. Sebaliknya, Harrier SUV, kegemaran ramai di pasaran Malaysia yang, bertahan lebih lama daripada model Lexus RX. Reka bentuk kedua-dua kenderaan, khususnya adalah lebih kurang dan kadang-kadang sama, sejak tahun 1997. Walau bagaimanapun, model Toyota Harrier yang baru, bagi tahun 2015, telah diberikan reka bentuk dalaman dan luaran yang sama sekali baru. Ini adalah hanya untuk kenderaan ini. Versi asas model Harrier 2015, mempunyai enjin 2.0 liter. Enjin 2.0 L Valvematic ini menghasilkan 149 hp dan 193 Nm tork. Versi standard mempunyai sistem pemanduan 2WD, manakala 4WD adalah optional. Penggunaan bahan api purata adalah 6.25 l / 100 km, manakala pengeluaran CO2 sekitar 145 g / km.

toyota-harrier-01

Terdapat juga versi baru Harrier SUV ini. Ianya diberi nama ‘Elegance G’. Ia adalah versi sukan. Ia mempunyai ciri-ciri reka bentuk sporty di kedua-dua bahagian luar dan dalam kenderaan. Model Toyota Harrier Elegance G 2015 adalah dimodelkan daripada Harrier G Sukan Konsep. Model ini memberikan jeriji depan yang disemak semula, trim berkrom, paip ekzos krom dan peresap belakang. Gambaran keseluruhan bahkan seorang atlet yang sebenar; pusingan roda aluminium bulat  19 “, dengan trim hitam. Di dalam kerusi sukan dan sporty stereng roda tiga cabang.

nmt-cny-flyer1

Model Toyota Harrier Elegance G SUV 2015 ini  mendapat enjin empat silinder 2.0 L baru dengan 149 hp dan 193 Nm. Enjin dilawan dengan sistem memandu Super CVT 4WD. Susoensi sukan telah ditala khusus untuk model ini yang menyebabkan ketinggian kenderaan ini telah dikurangkan sebanyak 35 mm.

toyota-harrier-031

Previous post

Ulasan Kereta Terpakai - Nissan Skyline R35 GT-R. 10 Sebab-Sebab Kenapa Patut Beli Satu.

Next post

Bugatti Veyron Habis Di jual

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *