Berita Auto

Aston Martin Lagonda Taraf

Aston Martin mengumumkan bahawa saloon super mewah Lagonda baru akan disediakan, dengan terhad, kepada lebih banyak pelanggan di seluruh dunia. Aston Martin kini akan menerima tempahan untuk Lagonda Taraf – salun yang dihormati di seluruh dunia sebagai ‘kereta laju terbaik’ – daripada bakal pemilik di pasaran yang lebih besar. Ia kini boleh didapati untuk pelanggan di EU yang mematuhi undang-undang Benua Eropah, United Kingdom dan Afrika Selatan, dengan Lagonda Taraf dengan kejuruteraan terkini dan boleh didapati dengan pemacuan kiri atau pun kanan.

aston_martin_lagonda_taraf_1

Sebagai permulaan, ianya akan disiapkan hanya untuk pembeli di Timur Tengah, di mana ianya telah dilancarkan di Dubai lewat tahun lepas. Lagonda Taraf sedang dibina dengan bilangan yang kecil terdahulu. Tidak lebih daripada 200 buah kereta. Kepulangan Lagonda adalah di tengah-tengah projek-projek khas yang lain yang dipesan terlebih dahulu oleh Aston Martin seperti penciptaan kereta super Aston Martin Vulcan, Vantage GT3 edisi khas, One-77, V12 Zagato dan CC100 Speedster Konsep.

Berdasarkan kepada seni bina fleksibel jenama VH, saloon ini mencetuskan inspirasi Lagonda tahun 1976 rekaan William Bandar yang sangat dicari-cari dan mempunyai banyak persamaan teknik kejuruteraan canggih yang dilihat dalam kereta sukan Aston Martin moden, seperti penggunaan meluas panel bandan karbon serat. Kereta ini adalah kereta buatan tangan oleh tukang-tukang terbaik dan kaum hawa dikemudahan pengeluaran tercanggih Aston Martin di Gaydon, Warwickshire, di dalam sebuah bangunan yang sebelum ini khas untuk penciptaan kereta super One-77.

aston_martin_lagonda_taraf_2

Enjin 6.0-liter V12 saloon super ini ditawarkan kepada pelanggan melalui program jualan VIP Aston Martin dengan butiran harga yang sulit, dan mungkin akan berbeza dengan ketara diantara kereta kerana tahap tinggi kandungan yang pesan terlebih dahulu. Sememangnya, setiap pelanggan Lagonda akan mempunyai pilihan untuk memastikan kereta mereka adalah benar-benar unik dengan memperibadikannya melalui perkhidmatan yg pesan lebih dahulu.Q oleh Aston Martin.

aston_martin_lagonda_taraf_3

Previous post

ABT Mengganaskan VW Beetle Anda

Next post

Lagu Pandu Pilihan Gohed Gostan Hari Ini – Taufik Batisah - '#AwakKatMane'

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *