Berita Auto

Audi EV SUV Cabar Tesla Range

Bagi tempoh 10 hingga 15 tahun akan datang hibrid plug-in akan menjadi pilihan utama kepada pelanggan yang mencari sebuah kenderaan dengan beberapa bentuk pengelektrikan dan pengeluar kereta akan bekerja keras untuk membawa teknologi baru mereka ke pasaran.

Audi dijangka akan melancarkan sebuah SUV elektrik-sepenuhnya dengan 500km (310batu) yang akan mencabar Model Tesla X crossover. Audi akan membawa SUV elektrik-penuh mereka untuk pasaran sebelum Tesla X crossover diperkenalkan.

Plug-in hibrid adalah jawapan yang tepat untuk mengimbangi perjalanan dalam bandar di bawah kuasa elektrik dengan enjin pembakaran dalaman untuk perjalanan yang lebih panjang. Hibrid plug-in menggabungkan petrol atau enjin diesel dengan motor elektrik. Model plug-in pertama Audi, A3 Sportback e-tron, yang telah dijual di Eropah pada bulan November tahun lepas, hanya boleh dipandu dengan hanya menggunakan kuasa elektrik sehingga 50km.

Audi-A3etron

Namun, jarak yang lebih lamadan rangkaian berturut meningkatkan stesen pengisian-cepat akan membantu untuk meningkatkan penerimaan EV.

Audi juga memperkenalkan sebuah SUV premium dengan jarak lebih dari 500km pada awal tahun 2018. Model ini akan mempunyai rekabentuk baru sedang dibangunkan untuk hibrid EV dan plug-in, katanya. Ia akan disokong oleh anak syarikat Audi, Volkswagen Group platform MLBgenerasi-kedua yang akan menawarkan penjimatan kepada berat kereta, membantu untuk meningkatkan rangkaiannya.

Bateri berkuasa baru Audi SUV akan mempunyai longer range daripada crossover Tesla Model X, yang mana akan mula dijual tidak lama lagi. Model X mempunyai jarak sehingga 430km. Pada bulan ini, bermula jualan Tesla versi longer-range Model S sedan dengan jarak 386km diantara pengisian.

Audi-A2-EV-Concept

 

Previous post

Volkswagen Umumkan Golf R420 untuk Tahun 2016

Next post

Jualan Suku Pertama Perodua Melonjak 30% Tahun Ke Tahun

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *