Berita Auto

Fakta-fakta Mitsubishi Triton 2015 Yang Anda Perlu Tahu

Ini adalah  Mitsubishi Triton Generasi kelima.  Ianya telah membuat kemajuan yang signifikan disetiap bahagian dan mewakili lonjakan besar ke hadapan dalam segmen pikap.

mitsubishi_triton_1

Mitsubishi Triton baharu mengunakan   jarak roda 3 meter yang sama seperti yang terdahulu walaupun badannya  berkedudukan ke hadapan casis sedikit berbanding model yang sebelum ini, mengekalkan pendekatan sudut 30 darjah dan dengan peningkatan 22 darjah sudut berlepas. Perubahan ini menyediakan pengagihan berat badan yang lebih baik di empat-empat roda.

mitsubishi_triton_3

Triton serba baharu 2015 juga bermanfaat dari reka bentuk sub-kerangka belakang yang kuat, membolehkan suspensi yang akan ditala untuk “keselesaan perjalanan maksimum”. Mitsubishi berkata salah satu titik tumpuan utamanya adalah “mengatasi keselesaan perjalanan dan isu-isu pergerakan yang biasanya berkaitan dengan kenderaan perdagangan ringan konvensional”.

mitsubishi_triton_4

Keseluruhan, Triton terkini ini mempunyai shock belakang dan reka bentuk spring baru dan kadar, droplink mounting depan baru dan batang penstabil depan yang lebih besar.

mitsubishi_triton

Triton serba baru ini diimport sebagai kenderaan Completely Built-Up (CBU)  dari hab pengeluaran global Mitsubishi Motors di Thailand, boleh didapati dalam lima varian untuk pasaran Malaysia. Harga berikut (tanpa insurans, termasuk GST untuk pendaftaran persendirian) adalah sebut-harga untuk Triton semua-baru di Semenanjung Malaysia:

 

No Varian Harga On-The-Road tanpa insuran, temasuk GST (RM) Warna Tersedia
1 Triton VGT Adventure Automatic 108,273.68 Earth Green, Pearl White, Shadow Black, Red Solid
2 Triton VGT Automatic 98,549.28 Sterling Silver, Pearl White, Shadow Black
3 Triton VGT Manual 92,114.64
4 Triton Manual 83,162.68 Sterling Silver, 

White Solid

5 Triton Quest Manual 4×2 67,603.64

Triton serba baru datang dengan 2 Tahun Penyelenggaraan percuma dan jaminan kilang 3 tahun atau 100,000 km pertama . Pelanggan 2000 pertama yang menempah dan mendaftar Triton serba baharu ini akan menerima PETRONAS Gift Card bernilai RM138 untuk Dynamic Diesel. Mengikut Terma dan syarat.

mitsubishi_triton_2

 

Previous post

Honda Lancarkan Jade RS di Jepun, Dikuasakan Oleh Suntikan Terus 1.5 VTEC Turbo

Next post

Aston Martin Konsep DBX Untuk Lake Como

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *