Gaya Hidup

Volkswagen Panggil Balik 11 Juta Kenderaan Seglobal

Volkswagen AG mengumumkan pelan tindakan untuk membetulkan ciri-ciri pelepasan kenderaan diesel. Dalam langkah pertama, pelanggan yang terjejas akan dimaklumkan bahawa ciri-ciri pelepasan kenderaan mereka akan diperbetulkan dalam masa terdekat. Semua kenderaan secara teknikal selamat dan dalam keadaan baik.

Di bawah pelan tindakan itu, Volkswagen dan jenama kumpulan lain yang kenderaan terlibat akan membentangkan penyelesaian teknikal dan langkah-langkah untuk pihak berkuasa yang bertanggungjawab pada bulan Oktober.

Pelanggan dengan kenderaan ini akan dimaklumkan pada minggu-minggu dan bulan akan datang. Semua jenama kumpulan yang terjejas akan menubuhkan laman web negara untuk mengemas kini pelanggan mengenai perkembangan.

Penilaian dalaman pada Jumaat menetapkan bahawa prosedur perkhidmatan diperlukan untuk lebih kurang lima juta kenderaan dari jenama Volkswagen Passenger Cars daripada sejumlah sebelas juta kenderaan Kumpulan di seluruh dunia. Kenderaan-kenderaan dari jenama tertentu dan tahun model (seperti generasi keenam Volkswagen Golf, generasi ketujuh Volkswagen Passat atau generasi pertama Volkswagen Tiguan) dilengkapi dengan Jenis EA 189 enjin diesel.

Penarikan balik itu juga melibatkan Audi, Skoda dan SEAT. Tidak ada pengumuman dibuat bagi Porsche dan Bentley lagi. “Kami menghadapi berangkat yang panjang dan banyak kerja keras,” kata Matthias Müller (Volkswagen Group CEO baru). “Kami hanya akan dapat membuat kemajuan langkah demi langkah dan pastinya akan ada halangan.”

vwpassat

 

Previous post

Google Paten Secebis Tech Keselamatan Kereta Yang Penting

Next post

Tips Keselamatan Untuk Memandu Semasa JEREBU Atau Keadaan Berasap

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *