Gaya Hidup

Perodua Yakin Tapi Waspada Tentang Masa Depan

Walaupun tahun yang mencabar bagi industri automotif Malaysia, Pengarah Urusan Perodua, Datuk Aminar Rashid Salleh merasakan bahawa syarikat itu mempunyai apa yang diperlukan untuk mengharungi ribut dan memenuhi matlamatnya untuk menjual 208,000 kereta.

IMG_20151030_101002_765

 

“Walaupun bilangan unit Myvi dan Alza kurang, jumlah jualan pada tahun 2015 setakat ini adalah 165,527 berbanding 140,317 unit masa sama tahun lepas.” Jualan sudah tentu diketuai oleh kenderaan yang paling mampu milik – Axia. Di samping itu, selepas jualan operasi Perodua telah melihat peningkatan yang sederhana dengan pertumbuhan tahunan antara 5-8%.

Menyentuh mengenai harga kereta, Datuk Aminar menyatakan bahawa Perodua sedang memantau keadaan dengan teliti tetapi tidak mempunyai rancangan segera untuk menaikkan harga. “Walaupun peningkatan kos dan tekanan untuk menaikkan harga, kami komited untuk kemampuan dan agak yakin tentang keupayaan kita untuk menyampaikannya,” kata Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif pengeluar kereta terbesar di Malaysia.

Previous post

Kereta Sport Yamaha Diperkenalkan di Tokyo Motor Show 2015

Next post

Aston Martin V12 Vantage S Roadster Digelar "Kereta Klasik Masa Depan"

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *