Berita Auto

Subaru Melepaskan S207 Untuk Pasaran Jepun

Dengan setiap generasi Subaru WRX STI, datang satu model edisi khas terhad dengan beberapa tweak yang benar-benar menetapkan mereka lain daripada saingan mereka. WRX STI Vanila sudah menjadi mesin cukup kuat, tetapi model-model S adalah lebih agresif dan lebih tajam memandu. Pada  Tokyo Motor Show 2015, Subaru telah melancarkan S207 semua baru, berdasarkan Versi 11 WRX STI.

Subaru S207 2

Seperti model S sebelum ini, S207 mendapat rak stereng lebih cepat untuk stereng tindak balas lebih pantas. Pemandu merasa dengan generasi ini WRX STI bukan yang terbaik di kalangan kereta prestasi, tetapi mudah-mudahan sistem stereng lebih cepat perlu mengurangkan masa dan usaha yang diperlukan untuk cepatkan S207 melalui selekoh. Output kuasa naik ke 328 PS, walaupun motor tiada sistem suntikan langsung FA20. Itulah peningkatan yang baik, walaupun tidak setinggi AMG A45 atau Golf R420 yang akan datang.

Subaru S207 4

Subaru kini menawarkan NBR Challenge Pakej untuk memperingati kemenangan kelas Subaru di Nurburgring semasa perlumbaan 24 jam tahun ini. 100 unit akan disediakan di dalam Sunrise Yellow, dan 100 lagi dalam warna lain. Kereta-kereta NBR Challenge Pakej juga mendapat sayap besar di belakang untuk downforce tambahan. Baki 200 unit S207 akan menjadi rebutan sebelum akhir bulan November.

Subaru S207

 

 

 

Previous post

Mercedes-Benz Citan kini EURO 6 Complaint & Lebih Mewah

Next post

Kereta Sport Yamaha Diperkenalkan di Tokyo Motor Show 2015

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *