Gaya Hidup

Alfa Romeo Kembali Kepada Bayang-Bayang

Pengembangan global Alfa Romeo mungkin dikurangkan sebagai induknya periksa semula pasaran di Asia, terutamanya China kerana kelembapan pasaran China. Ketua Pegawai Eksekutif, Marchionne berkata kelemahan yang berterusan kenderaan mewah yang diimport di China telah memaksa penilaian semula strategi untuk ini jenama ikonik yang bergelut.

Alfa-Romeo-Giulietta-Sprint-Speciale-4
alfa-romeo-giulia

FIAT Chrysler yang memiliki Alfa berdiri dengan rancangannya untuk meningkatkan jualan global tahunan Alfa kepada 400,000 pada 2018, kata Ketua Pegawai Eksekutif. Tetapi sebahagian besar daripada unjuran jumlah yang telah ditugaskan ke China perlu diserap oleh kawasan-kawasan lain, termasuk Amerika Utara dan Eropah. Marchionne mengumumkan Mei 2014 lalu, rancangan untuk melabur 5 juta euro dalam barisan Alfa  baru yang merangkumi lapan model baru.

Alfa-Romeo-4C

Alfa menjual kurang daripada 70,000 kereta tahun lepas, kebanyakannya di Eropah. Barisan semasa terdiri daripada dua model teras, Giulietta subcompact padat dan MiTo, bersama-sama dengan pengeluaran terhad 4C sports car. Model baru pertama jenama ini adalah sedan Giulia. Jualan Giulia akan bermula sebelum akhir tahun ini didahului oleh  spesifikasi tinggi Quadrifoglio  edisi pelancaran yang akan bermula dari € 95.000 (anggaran RM500K sebelum cukai) di Itali.

Alfa Romeo Giulia 3

 

Previous post

Kereta Test Volvo XC40 Menyamar Sebagai V40

Next post

Hyundai Tucson 2016 Tawar Teknoloji Keselamatan Cutting-Edge

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *