Gaya Hidup

Alfa Romeo Kuasai Mille Miglia 2016

Enakmen semula Freccia Rossa yang ke-34, “muzium bergerak yang paling indah di dunia” panggilan yang tepat sekali oleh Enzo Ferrari, berakhir semalam di Finish Line Viale Venezia di Brescia. Bintang majlis itu ialah kereta klasik Alfa Romeo: Alfa Romeo 6C 1750 GS Zagato dari 1931 diikuti dengan Alfa Romeo 6C 1500 Gran Sport dari 1933, yang mendapat tempat ketiga, manakala satu lagi 6C 1750 Gran Sport Zagato, yang satu ini dari tahun 1930 dan dimiliki oleh Alfa Romeo Museum di Arese, tempat kelima.

Alfa Romeo Mille Miglia 2

Ia adalah satu kemenangan bagi 6C 1750 Gran Sport yang memenangi  perlumbaan edisi  1930 dengan Tazio Nuvolari dan Giovanni Battista Guidotti sebagai krew.

Alfa Romeo Mille Miglia 3

Tahun 1930 adalah tahun perlumbaan legenda dengan episod “overtaking in the dark” apabila Nuvolari mencapai kejayaan yang belum pernah berlaku sebelum ini dengan kelajuan purata 100 km / h melalui seluruh perlumbaan dan adalah salah satu daripada sebelas kemenangan Alfa Romeo dari 1927-1957 daripada perlumbaan rasmi Mille Miglia: satu rekod yang masih kekal hingga ke hari ini.

Alfa Romeo Mille Miglia 5

Mille Miglia nama perlumbaan – di mana Alfa Romeo adalah “Penaja Automotive” – dengan gaya vintaj yang masih menyeronokkan pemandu dan peminat di seluruh dunia. Perlumbaan legenda ini telah habis dengan cemerlangnya oleh kereta yang tidak ternilai dipilih oleh FCA Heritage, organisasi baru yang mengawal semua aktiviti perbadanan kereta klasik, dari koleksi mereka.

Alfa Romeo Mille Miglia 4

 

Previous post

Konsep Infiniti Vision Gran Turismo Jadi Kenyataan di Pelancaran Permainan Video GT-Sport

Next post

Toyota Akan Buka Kilang Baharu Di Klang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *