Motosikal / Lain Lain Roda

MOTUL FIM Superbike World Championship 2016 Fassi Pusingan Malaysia Berakhir Cemerlang

Pelumba tunggal Malaysia dalam FIM Supersport World Championship (WorldSSP), Muhammad Zulfahmi Khairuddin mengambil tempat ke-2, mencipta sejarah dalam sukan permotoran Malaysia dengan menjadi pelumba Malaysia pertama yang mencapai podium dalam WorldSBK. Fahmi, menunggang untuk pasukan Orelac Racing VerdNatura, mendahului 9 daripada 14 pusingan dalam pertempuran tidak henti-henti dengan pemenang Ayrton Badovini memotong di selekoh akhir. Peminat euphoric, semua berdiri dengan tepukan gemuruh apabila bendera chequered itu dikibarkan dan Fahmi melintasi garisan penamat hanya 0.050s di belakang tempat pertama Badovini yang mewakili Gemar Balloons – Team Lorini.

Riders' autograph session

Peminat juga menyaksikan perlumbaan WorldSBK yang menakjubkan walaupun keadaan basah dengan Nicky Hayden mengambil kemenangan pertamanya dalam WorldSBK untuk pasukan Honda World Racing. Lebih dikenali sebagai ‘Kentucky Kid, beliau mendahului pek dalam keadaan cuaca yang rumit. Di belakangnya pertempuran roda ke roda untuk tempat ke-2 antara Davide Giugliano daripada Aruba.It – pasukan Ducati Racing dan Jonathan Rea dari pasukan Kawasaki Racing. Cabaran menyaksikan Giugliano akhirnya mengambil tempat ke-2 dan Rea penamat ke3 kegarisan. Satu lagi acara yang ketara dalam WorldSBK di Sepang adalah Tom Sykes ‘memecah rekod Tissot-Superpole feat, di mana Sykes mengalahkan rekod Lap Best sebelumnya oleh Sylvain Guintoli pada 2014 dengan lebih daripada tujuh per sepuluh daripada satu saat.

Aaron Twite freestyle stunt rider

Ini tidak akan menjadi acara akhir adrenalin di Sepang Circuit. Peminat-peminat boleh mengharapkan Formula 1 Malaysia Grand Prix 2016  dari 30 September hingga 2 Oktober 2016 diikuti oleh Motosikal Grand Prix Shell Malaysia 2016 dari 28-30 Oktober 2016.

Untuk maklumat lanjut mengenai aktiviti-aktiviti yang akan datang di Litar Antarabangsa Sepang, sila layari www.sepang circuit.com

WorldSSP Podium

 

Previous post

Vespa S125 Baharu Dilancarkan - RM10,988

Next post

Honda Racing Corporation Memperbaharui Kontrak Dengan Dani Pedrosa Sehingga Akhir 2018

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *