Berita Auto

Honda Accord Hibrid 2017 Mungkin Datang Ke Malaysia

Honda akan meningkatkan lagi tawaran Accord tidak lama lagi dengan versi berkuasa hibrid. Kali ini dengan generasi kedua yang lebih kuat dan cekap enjin hibrid dua motor yang mempunyai penilaian EPA yang paling tinggi, ekonomi bahan api dari mana-mana sedan hibrid eksekutif / keluarga dan menghasilkan kuasa terbaik.

honda_accord_hybrid_8

Dengan kaedah pengeluaran yang lebih baik dan bekalan komponen hibrid, Honda menjangkakan pertumbuhan ketara dalam jualan Accord Hybrid di peringkat global. Malaysia mungkin menerima  Accord hibrid ini jika semua berjalan dengan baik dan pemasangan tempatan boleh menjadi nyata jika insentif cukai yang betul diberikan.

honda_accord_hybrid_11

 

Apa yang menarik dengan Accord ini? Selain enjin lebih berkuasa dan hibrid yang cekap bahan api, Hibrid Accord ini membawa peningkatan besar yang dibuat kepada seluruh barisan Accord untuk model tahun 2016.

honda_accord_hybrid_16

Ini termasuk teknologi terkini Honda termasuk Display Audio yang ada dengan Apple CarPlay® dan Android Auto ™, dan suite Honda Sensing ™ teknologi keselamatan dan driver-assistive technologies, yang akan ditawarkan sebagai peralatan standard.

honda_accord_hybrid_15

 

Ciri-ciri reka bentuk hibrid eksklusif termasuk hood aluminium khas dan roda, lampu LED biru dan lampu belakang dan lencana “Hybrid” dibelakang. Pek bateri hibrid lebih padat meningkatkan keupayaan muatan terbaik kelas midsize hibrid 13.5 cu.-ft.

honda_accord_hybrid_12

Menggabungkan  sistem generasi akan datang hibrid dua motor Honda dengan enjin ultra-cekap 2.0 liter i-VTEC Atkinson Cycle enjin, powertrain Accord Hybrid akan mencapai puncak output gabungan 212 kuasa kuda, yang tertinggi mana-mana sedan hibrid keluarga / eksekutif  dan sehingga 16 kuasa kuda lebih sebelum 2015 Accord Hybrid. Penilaian EPA ekonomi bahan api 49/47/48 (bandar raya / lebuh raya / gabungan) meletakkan Hibrid Accord di bahagian atas kelas.

honda_accord_hybrid_13

Powertrain dua motor hibrid Accord Hybrid mengambil pendekatan yang elegan dan inovatif untuk kuasa hibrid, menghapuskan keperluan untuk penghantaran mekanikal konvensional. Powertrain Accord Hybrid peralihan yang lancar antara tiga operasi:

  • EV Drive – menggunakan motor pendorongan elektrik dan pek litium ion bateri memandu roda depan untuk jarak yang pendek dengan bebanan ringgan (dengan enjin dimatikan)
  • Hybrid Drive – motor pendorongan elektrik memandu roda depan manakala kuasa enjin petrol motor / generator kedua untuk menambah arus elektrik diambil daripada pek bateri
  • Engine Drive – menggunakan mekanisme klac lokap untuk menyambung enjin dan motor pendorongan, roda depan didorong oleh kedua-dua motor dan enjin petrol.

honda_accord_hybrid_14

Previous post

Adakah Ini RS5 Audi Baharu?

Next post

Pemenang Bertuah Peraduan Toyota Bawa Pulang Corolla Altis Dan Vios TRD Sportivo

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *