Gaya Hidup

Kilang-Kilang Powertrain Eropah Memgembang

Kilang pembuat Powertrain di Eropah telah meningkat, meningkat daripada 86 pada tahun lepas di mana pembuat dan pembekal global menghasilkan enjin dan transmisi yang mendorong industri kereta di Eropah, Rusia, Turki dan seterusnya.

Guide to powertrains

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_20160610

Tahun ini kita lihat di atas peta (bawah)  drivetrains bergerak ke arah lebih elektrik sedang berlaku di Eropah. Peta powertrain kami telah diperluaskan untuk memasukkan butiran seperti pengeluaran  motor elektrik BMW  di Landshut dan Dingolfing, Jerman, dan tambahan ZF di Brandenburg, Germany, daripada  transmisi dual-clutch  8 kelajuan fleksibel yang sesuai dengan plug-in hibrid Porsche.

Pembuat kereta terbesar Eropah, Volkswagen Group, terus mempunyai  tapak pengeluaran rangkaian kuasa terbesar di rantau ini, dengan 13 planta, yang mana 4 palnta adalah dalam pasaran tempatan.

Renault-Nissan bersama-sama dengan pembuat kereta terbesar Rusia, AvtoVAZ, adalah yang kedua dari segi tumbuhan powertrain di rantau yang tertera di peta. Perancis, Sepanyol, Portugal dan Rusia tergabung dalam 8 daripada 11 kilang Renault-Nissan-AvtoVAZ ini.

Previous post

Kereta Eletrik Penuh Renault ZOE

Next post

Subaru Tribeca, Liberty dan Outback Telah Menyiarkan Recall Takata

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *