Gaya Hidup

Leona Chin Menangani Hutan Borneo Yang Ganas Dengan Mitsubishi Tritonnya

Disokong oleh pengembaraan yang berjaya, MMM kembali secara besar-besaran untuk edisi Safari Borneo 2016, menggunakan empat Tritons baharu sebagai kenderaan korporat, termasuk dua unit New Triton yang baru dilancarkan 2.4 dengan Enjin MIVEC  Diesel Turbo.

mitsubishi-borneo-safari2

Mitsubishi Tritons dipandu oleh enam anggota media, lima pemilik Triton dan diketuai oleh Atlit Motorsport Malaysia, Leona Chin.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Semua peserta dan kenderaan dari pasukan Mitsubishi Triton memenangi penghormatan masyarakat Safari dengan berjaya mengharungi 400 km hutan ke garisan penamat tanpa apa-apa pembaikan kepada kenderaan di seluruh perjalanan.

mitsubishi-borneo-safari3

 

“Sebagai satu-satunya pemandu wanita pasukan Mitsubishi Triton, saya amat berbangga kerana diberi kepercayaan oleh Mitsubishi Motors Malaysia, untuk menjuarakan Triton baharu off-road yang paling melelahkan dan pengembaraan 4 × 4 ! Triton baharu berjaya mengharungi Safari Borneo tanpa sebarang kerosakkan. Itu saja adalah bukti kepada kekuatan, ketahanan dan ketabahan Mitsubishi Triton, ” kata Chin.

mitsubishi-borneo-safari4

Untuk meletakkan pencapaian ini dalam konteks yang sebenar, banyak kenderaan lain, termasuk yang dinaik tarafkan, mengalami pelbagai jenis isu-isu dan kerosakan mekanikal, ada yang diperlukan balik ke bandar untuk membeli alat ganti baru dan kembali ke hutan untuk membaiki kereta.

mitsubishi-borneo-safari5

 

Previous post

Chevrolet Cruze - Cerita Tentang Masa Lalu, Hari Ini dan Masa Depan

Next post

Perkhidmatan Concierge Volvo Cars Sasar Tingkatkan Pengalaman Pemilikan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *