Berita Auto

VW Golf 7 Masih No.1 Di Eropah

Sejak Golf semasa, generasi ke-7, telah dilancarkan pada tahun 2012, VW telah menjual lebih daripada 3.2 juta Golf di seluruh dunia dan dengan wajah baharu kitaran pertengahan, VW menjangka ia boleh mengembangkan bahagian pasarannya dalam segmen kompak yang tidak berkembang di Eropah ini.

volkswagen_golf_7-5c

 

Bersamaan dengan  kotak gear  tujuh kelajuan klac berkembar baharu, Golf juga akan memperkenalkan satu enjin petrol 1.5 liter baru yang dipanggil “1.5 TSI Evo,” yang  kuasa kuda 128 versi  BlueMotion meningkatkan ekonomi bahan api sebanyak 1 liter se 100 km terima kasih kepada pelbagai pengoptimuman. Ini termasuk cylinder deactivation dan power-boosting variable geometry turbo charger. Enjin ini juga amat cekap terutamanya untuk nisbah mampatan yang lebih tinggi dicapai melalui  early intake valve closure (EIVC). Ia juga boleh ditutup sepenuhnya semasa operasi apabila pemandu berhenti menekan accelerator.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Bentuk coasting sebegini dikenali sebagai “sailing” dan sebelum ini hanya terdapat di dalam sesetengah hibrid, dan VW mendakwa ia adalah enjin pembakaran konvensional yang pertama untuk menawarkan inovasi ini. Dalam usaha untuk mengekalkan kuasa untuk operasi utama seperti power stereng, VW telah membina dalam   bateri 12-volt tambahan untuk menyediakan elektrik. Ini menjimatkan penggunaan bahan api kepada anggaran 4.6 liter bagi setiap 100 km dan pelepasan CO2 untuk 104 gram setiap km.

volkswagen_golf_7-5bGolf ini mempunyai beberapa perubahan isyarat reka bentuk kecil dan yang paling menonjol dilihat dalam bentuk lampu baharu. Ia juga kini datang dengan lampu LED di belakang sebagai standard dan dalam versi atas talian ia menggabungkan lampu signal dinamik.

volkswagen_golf_7-5

Kata VW, jualan awal face-lifted Golf ini akan bermula pada awal Disember dengan harga bermula pada harga asas yang sama seperti kereta semasa, walaupun spesifikasi yang lebih tinggi. maklumat ini merangkumi dua dan empat pintu Golf, wagon Golf, dan varian Golf GTI dan Golf GTE .

volkswagen_golf_7-5d

Previous post

Leona Chin Naib Juara Keseluruhan Renault Clio Cup China

Next post

Cub Prix Taiping Perlumbaan Terakhir CP130

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *