Gaya Hidup

Honda Malaysia Buka Pusat 4S Terbesarnya di Pantai Timur

Ban Chu Bee Sdn. Bhd. (Ban Chu Bee) hari ini telah merasmikan Pusat 4S Honda terbesar (Sales, Services, Alat Ganti dan Badan dan Cat) di Kelantan, yang juga merupakan yang terbesar di kawasan Pantai Timur Semenanjung Malaysia. Pusat Honda 4S akan menawarkan pelanggan lebih Joy of Buying dan meningkatkan perkhidmatan selepas jualan untuk menampung peningkatan permintaan untuk kenderaan Honda di Pantai Timur terutama Kelantan.

“Tahun lepas, Honda Malaysia menjual 91,830 unit dan daripada jumlah ini, kawasan Pantai Timur menyumbang 8% dengan jualan lebih 7,200 kenderaan Honda. Kelantan menyumbang 34.6% jualan serantau dan Honda Jazz adalah kegemaran di kalangan pelanggan di sina. Dalam tempoh lima tahun yang lalu, jualan Honda Malaysia di rantau Pantai Timur telah meningkat sebanyak 172%. ”

 

Pengambilan perkhidmatan bagi tahun 2016 di Kelantan adalah 22,600 dan dengan Pusat 4S baru ini mereka dapat menampung sehingga 100 kenderaan sehari atau lebih daripada 22,000 pengambilan perkhidmatan setahun.

Pusat Sales, Services, Spare Parts dan Body dan Paint ditempatkan di bawah satu bumbung adalah selaras dengan pendekatan Honda Malaysia ke arah menyediakan lebih banyak kemudahan kepada pelanggan.

Pelanggan boleh menikmati Lounge yang selesa, sebuah Executive Lounge, perkhidmatan Wi-Fi percuma, Ruang Kanak-kanak dan Surau di Pusat Honda 4S baru ini.

Sebanyak RM22 juta telah dilaburkan ke Pusat Honda 4S baru ini untuk memberikan perkhidmatan jualan dan pengalaman selepas jualan yang dinaik taraf untuk pelanggan Honda sedia ada dan baru. Pelaburan adalah dalam bangunan, tanah, kemudahan, peralatan dan perabot.

Pusat 4S baharu Ban Chu Bee Honda sekarang mempunyai 20 ruang servis yang merangkumi lima perkhidmatan yang cepat, satu perkhidmatan tayar, lapan pembaikan am dan satu perkhidmatan penyaman udara.

Untuk membuat temujanji atau untuk mengetahui lebih lanjut mengenai perkhidmatan dan kemudahan, pelanggan boleh menghubungi Ban Chu Bee (Honda 4S Pusat) di 09-744 3337 / 09-744 5893 / Lot 1349, Jalan Pasir Mas-Salor 15100 Kota Bharu, Kelantan atau layari laman web: www.honda.com.my untuk maklumat lanjut.

Previous post

Mazda3 & Mazda CX5 Dari RM99,000. Jangan Lepaskan Peluang Ini.

Next post

Pengambilalihan Proton: Semua Pembida Masih Bersaing, Penilaian FSP Berterusan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *