Motosikal / Lain Lain Roda

Maju Motor Pilih Akid dan Haziq Bersaing di ARRC

Pasukan Uma Racing Yamaha Maju Motor memilih dua pelumba muda bagi menghadapi saingan kelas Underbone 150cc dalam siri Kejuaraan Motosikal Asia FIM (ARRC) yang akan membuka tirai pada 31 Mac hingga 2 April ini di Litar Johor, Pasir Gudang, Johor.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pasukan yang kini mendominasi siri perlumbaan tempatan meletakkan dua pelumba muda berbakat iaitu juara CP115 Kejuaraan Cub Prix Malaysia 2016 berusia 19 tahun, Mohd Akid Aziz bersama gandingannya, Mohd Haziq Mohd Fairues yang berjaya meraih dua podium pada saingan Underbone 130cc ARRC 2016.

“Akid dan Haziq mempamerkan prestasi di luar jangkaan kami dan ini merupakan masa sesuai untuk mendedahkan mereka dengan siri Kejuaraan Asia. Meskipun perlumbaan menggunakan jentera 150cc, namun kami fikir ia merupakan satu pendedahan berguna untuk karier mereka,” jelas pemilik pasukan Maju Motor, Yong Ying Hoe.

Maju Motor mempertaruhkan dua pelumba muda, Haziq (berdiri, dua kiri) dan Akid (berdiri, kanan)

“Kedua-dua pelumba ini bersaing dalam kategori CP115 di Kejuaraan Cub Prix, jadi kemungkinan mereka memerlukan sedikit masa untuk menyesuaikan diri apabila beralih menggunakan jentera 150cc. Sewaktu ujian pra musim rasmi di Pasir Gudang, mereka ketinggalan satu saat di belakang pelumba terpantas namun kami yakin kedua-dua pelumba ini akan menimba pengalaman dan pendedahan terbaik apabila berhadapan dengan pelumba lain di pentas Asia terutama kepada Akid yang dipilih oleh Hong Leong Yamaha untuk menyertai Kem Master VR46 milik juara dunia, Valentino Rossi pada tahun ini.”

Akid (13) dan Haziq sewaktu sesi ujian pra musim ARRC di Pasir Gudang

Saksikan aksi pelumba-pelumba Malaysia di Pusingan 1 Kejuaraan Motosikal Asia FIM (ARRC) di Litar Johor, Pasir Gudang, hujung minggu ini. Masuk adalah percuma.

Previous post

Lexus Akhirnya Tiba di India Dengan Fokus Kepada Hibrid Mereka

Next post

Nissan GT-R Track Edition - Senjata Litar Dengan Komponen NISMO

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *