Gaya Hidup

BMW i Ventures Melabur Dalam Mass Transit EV

BMW i Ventures telah mengumumkan pelaburan strategik dalam Proterra, pereka inovasi utama dan pengeluar kenderaan pengangkutan massa elektrik tugas berat. misi Proterra adalah untuk menghapuskan pergantungan kepada bahan api fosil dan mengurangkan kos operasi untuk pembekal transit dalam masyarakat di seluruh Amerika Utara.

Proterra mempunyai  60% bahagian pasaran dalam pasaran transit massa elektrik Amerika Utara. Syarikat itu telah menjual lebih daripada 400 kenderaan untuk beberapa bandar paling inovatif di Amerika termasuk Seattle, Philadelphia, Foothill (Greater Los Angeles), Dallas, Nashville, San Jose, dan Reno.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

“Ini adalah masa yang amat menarik di Proterra sebagai pelanggan kami, penyokong dan pelabur, baru dan lama di belakang wawasan kami untuk ekosistem pengangkutan elektrik yang bersih” kata Ryan Popple, Ketua Pegawai Eksekutif Proterra. “Kami amat berterima kasih kepada pelabur baru kami, dan berbangga untuk memanggil mereka sebagai rakan kongsi kami dalam usaha untuk menghapuskan pergantungan bahan api fosil di seluruh industri transit.”

 

 

Previous post

Lelaki Ini Menbuat Hon Kereta Yang Terbaik

Next post

Pandu Uji: Peugeot 208 1.2 PureTech

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *