Gaya Hidup

Honda Buka Litar Uji di Thailand Untuk Tingkatkan R & D Rantau Ini

Honda R & D Asia Pacific Co, Ltd (HRAP) mengadakan majlis pembukaan hari ini untuk meraikan penyiapan Honda R&D Asia Pacific Prachinburi Proving Ground di Taman Perindustrian Rojana, wilayah Prachinburi.

Majlis tersebut dihadiri oleh Dr. Atchaka Sibunruang, Menteri Sains dan Teknologi, Kerajaan Thailand, dan H.E. Shiro Sadoshima, Duta Besar Luar Biasa dan Mutlak Jepun ke Kerajaan Thailand. Shinji Aoyama, Ketua Pegawai, Operasi Serantau (Asia & Oceania), Honda Motor Co, Ltd dan Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif, Asian Honda Motor Co., Ltd; Yoshiharu Itai, Pengarah Urusan dan wakil Honda R & D Co., Ltd; Dan Hideo Komura, Presiden Honda R & D Asia Pacific Co., Ltd; Dan pekerja Honda turut hadir bersama tetamu perniagaan yang mulia.

Honda R&D Asia Pacific Prachinburi Proving Ground ini adalah litar uji unik dan menyeluruh yang direka khas untuk rantau Asia & Oceania. Honda melabur 1.7 bilion baht untuk membina litar dengan lapan laluan baharu yang meliputi 800,000 meter persegi (500 rai), menjadikan Thailand hanya negara ketiga di mana Honda mempunyai litar uji, selepas Jepun dan Amerika Syarikat.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Litar uji baharu ini akan digunakan untuk kenderaan dan motosikal, dengan pelbagai ujian kenderaan termasuk pengendalian, kestabilan, dan prestasi keseluruhan yang dilakukan pada produk yang dibangunkan serantau.

Melalui laluan-laluan ini, litar uji baharu ini akan menyumbang kepada peningkatan daya saing produk Honda di Thailand dan pasaran Asia & Oceania. Prachinburi Proving Ground juga dijangka digunakan untuk menguji model untuk rantau lain pada masa akan datang, sebagai salah satu litar uji Honda di dunia.

 

 

 

 

 

Previous post

Isuzu Malaysia Sumbang Trak Kepada PBSM

Next post

Harga LaFerrari Aperta Sebelum Cukai & Shipping: Dari USD 3.9 Juta

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *