Gaya Hidup

Mercedes-Benz Meninggalkan BMW & Audi Semakin Jauh Di Belakang

Pendaftaran Mercedes-Benz naik 11% kepada 209,309 pada bulan Jun kerana permintaan untuk E-Class baru dan kereta Mercedes SUV membantu memperluaskan jualan kereta mewah globalnya melebihi BMW pada separuh pertama tahun ini.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Tahun lepas, Mercedes mengatasi BMW buat pertama kalinya dalam lebih dari satu dekad dengan barisan kereta yang segar dan beberapa model baru, termasuk GLC stail-coupe yang bergaya SUV, yang menarik minat pembeli muda. Audi terus mengalami kesan skandal penipuan pelepasan diesel Volkswagen Group dan pertikaian peniaga di pasaran terbesarnya, China. Pembuat kereta itu mengharapkan sedan perdana generasi keempat A8, yang dilancarkan di Barcelona pada hari Selasa akan membantu meletakkannya kembali dalam perlumbaan.

Jualan kenderaan jenama BMW meningkat 2% kepada 192,873 bulan lepas, manakala Audi yang ditempatkan di tempat ketiga menyaksikan jualan naik 1% kepada 170,650.

Seluruh bulan Jun, Mercedes menjual 1.14 juta kereta, 14% lebih daripada setahun sebelumnya. BMW, yang telah mula memperluaskan penawaran SUVnya dan memperbaharui barisan sedannya, tertinggal dengan keuntungan sebanyak 5.2% kepada 1.03 juta kenderaan. Pendaftaran Audi jatuh 4.7% kepada 908,950.

 

Previous post

Volkswagen Passat dan Vento Kini Dengan Kadar Faedah Serendah 0.28%

Next post

The Seven Sudah Berusia 60 Tahun .... Mengapa Kita Tidak Dapat Memilikinya Di Sini?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *