Aksesori / Produk / Alatan / Minyak

Cat Kereta Anda Dengan Profesional Tetapi ANDA Pilih Cat

Ianya memanglah baik untuk mengecat kereta anda oleh mereka yang profesional kerana mereka mempunyai alat dan pengalaman yang sesuai. Semak dengan rakan-rakan yang mungkin tahu mana-mana pengecat yang mereka pernah gunakan  yang boleh dipercayai sebelum membuat keputusan  untuk kenderaan anda.

Dan sudah menjadi kebiasaan, apabila anda melawat kedai cat yang disyorkan, hampir 99.9% kali, anda akan ‘mempercayai’ pengecat mengenai jenama cat apa yang patut digunakan …… anda boleh mencuba dan katakan anda mahu Nippon Paint … .. tetapi pengecat itu akan mempunyai banyak sebab mengapa anda harus menggunakan ‘jenama X’ dan dia akan menunjukkan banyak kualiti ‘jenama X’.

Cat kenderaan anda membantu untuk mengelakkan karat dan melindungi pelaburan anda (yang anda bayar tiap-tiap bulan) sambil mencipta penampilan yang sedap dimata.

Masalah cat biasanya merangkumi spotting atau discolouration pada kenderaan. Ini boleh berlaku apabila bahan pencemar semulajad terkena cat kenderaan anda. Antara bahan pencemar ini termasuk: hujan asid, sap pohon, najis burung dan tar jalan. Satu lagi masalah adalah topcoat kenderaan anda pecah. Penyebab keretakan boleh terjadi kerana ketebalan berlebihan lapisan bawah anda, atau masa kering yang tidak mencukupi selepas setiap kot. Chipping adalah masalah cat lain yang sering terjadi. Ia berlaku apabila batu-batu merosakkan cat semasa memandu di lebuh raya.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Previous post

Ferrari 812 Superfast & Zen Low

Next post

Scirocco Akan Kembali ... Dengan Kuasa Elektrik 300hp

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *