Gaya Hidup

Vios Cabar Selebriti Sebar Mesej Keselamatan

Memandu boleh menjadi menyeronokkan dan membebaskan tetapi dengan keistimewaan itu datang tanggungjawab yang besar untuk memastikan keselamatan dan kesejahteraan semua orang di sekeliling kita. Ini adalah salah satu mesej yang jelas bagi pemandu perlumbaan selebriti untuk Cabaran Vios, Diana Danielle, Danny Koo, Venice Min, Geraldine Gan dan Shawn Lee yang disampaikan semasa ceramah Road Smart, Road Fit Tour dengan pelajar kolej.

Sebagai peserta perlumbaan Vios Challenge yang akan diadakan bersempena dengan Festival Perlumbaan Toyota GAZOO Racing (TGR) di Batu Kawan Penang pada 12 dan 13 Ogos, para selebriti telah menjalani latihan latihan komprehensif untuk mempersiapkan mereka untuk memandu kereta racing Toyota Vios.

Ciri-ciri berteknologi seperti Vehicle Stability Control  (VSC), KTraction Control  (TCS), Electronic Brake-force Distribution (EBD) dan badan kenderaan yang memaparkan Global Outstanding Assessment (GOA) Toyota yang melindungi penghuni telah mencapai hampir setiap Toyota Kereta penumpang hari ini.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Walaupun kemajuan dalam keselamatan automotif dan penambahbaikan yang dibuat kepada infrastruktur jalan raya, kes kemalangan jalan raya di negara ini tidak menurun. Statistik menunjukkan bahawa 7,152 orang kehilangan nyawa mereka di jalan raya Malaysia pada tahun 2016, menerjemahkan kepada 19 orang yang mati setiap hari akibat insiden yang berkaitan dengan jalan raya.

Melalui Jalan Smart & Road Fit Tour, Toyota berharap untuk memberi kebijaksanaan dan pembelajaran pesaing-selebriti Vios Challenge yang mempunyai peminat besar berikut kalangan muda Malaysia.

 

Previous post

Fotografer Buta Ini Tunjukkan Bagaimana Dia Nampak VW Arteon

Next post

Ford F-150 Raptor Dengan Semangat Jet Pejuang F-22

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *