Bisnes

2.3 bilion Yen Dibelanjakan Untuk Menghasilkan Mazda CX-5 Terbaru Di Kulim

Mazda Motor Corporation telah mengumumkan bahawa syarikat jualan dan pengeluarannya di Malaysia, Mazda Malaysia Sdn. Bhd., Telah mengukuhkan sistem pengeluarannya dan melancarkan model terbaru CX-5, model yang dimulakan pada 29 Ogos tahun ini.

Mazda Malaysia mengadakan majlis menandakan majlis itu, dan wakil-wakil Mazda dan rakan niaga tempatan turut mengambil bahagian.

Sebelum memulakan pengeluaran CX-5, Mazda Malaysia melaburkan kira-kira 2.3 bilion yen untuk membina sebuah kedai cat eksklusif untuk warna badan pereka Mazda dan mengautomasikan sebahagian daripada proses kimpalan badan.

Langkah-langkah ini menyelaraskan teknologi baru di loji dengan mereka di Ujina dan Hofu, “kilang induk” Mazda di barat Jepun, dan akan terus meningkatkan kualiti pengeluaran.

Sehingga kini, CX-5 yang dibuat di Malaysia telah dijual di Malaysia dan Thailand. Melangkah ke hadapan, syarikat itu merancang untuk menghantar model ke Filipina, Indonesia, Kemboja dan Myanmar juga.

Kedai cat baru semata-mata untuk warna badan pereka Mazda

Lokasi: Inokom Corporation Sdn. Bhd. (Kulim, Kedah), sebuah syarikat pembuatan kereta tempatan yang mengeluarkan kenderaan untuk Mazda Malaysia pada konsainan.

Operasi bermula: 29 Ogos 2017

Warna:  Soul Red Crystal, Machine Gray and Snow Flake White Pearl Mica

 

Previous post

Naza Italia buka bilik pameran Ferrari di Platinum Park, KL

Next post

Kereta Lotus Kini Berada Di Tangan Zhejiang Geely

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *