Gaya Hidup

Ford Gunakan Augmented Reality Dari Microsoft

Pereka Ford telah menukar beberapa keluli tanah liat dan rakes untuk alat dengar realiti campuran dan perisian visualisasi yang boleh mengubah elemen reka bentuk kenderaan – cermin sisi, gril, dalaman kenderaan dan banyak lagi – dalam beberapa saat sahaja.

Pereka telah menguji teknologi Microsoft HoloLens selama satu tahun sekarang di studio Ford Dearborn, membolehkan mereka melihat unsur reka bentuk maya yang dicadangkan seolah-olah kepingan ini adalah sebahagian daripada kenderaan fizikal.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

They’ve been able to explore different shapes, sizes and textures of future vehicle attributes in minutes and hours instead of the weeks and months it can take to create clay models. And now, Ford is expanding this pioneering testing across the globe.

Mereka telah dapat meneroka pelbagai sifat  bentuk, saiz dan tekstur kenderaan masa depan dalam beberapa minit dan jam berbanding minggu dan bulan sebelum ini untuk membuat model tanah liat. Dan sekarang, Ford memperluaskan ujian perintis ini di seluruh dunia.

Previous post

Marchy Lee, Shaun Thong dahului siri perlumbaan Blancpain GT Asia

Next post

Mercedes-Benz Autohaus pertama di Johor dibuka

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *