Aksesori / Produk / Alatan / Minyak

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 Sudah Tiba

Tayar prestasi baharu telah tiba dan ia mempunyai banyak yang hendak dibuktikan. Dilancarkan di litar Sepang di Malaysia beberapa bulan yang lalu dengan pelbagai ujian yang dilakukan untuk menunjukkan peniaga dan media yang dijemput peningkatan ini Eagle F1 Asimetri 3.

Wakil Goodyear Malaysia  menyatakan ujian yang dilakukan di Eropah dengan TÜV Süd dan Dekra (sila lihat nota di bawah) sebagai tambahan kepada pasukan penyelidikan dan pembangunan Goodyear.

(tayar lama)

Keputusan dari pasukan luar dan dalaman adalah sama … di mana tayar baru ini mengungguli bukan sahaja yang lama (Eagle F1 Asymmetric 2), tetapi juga tayar setanding terkini yang dihasilkan oleh Bridgestone, Continental dan Michelin dari segi brek ketika basah, brek ketika kering dan perbatuan .

Goodyear melaporkan bahawa Ujian Benchmark TÜV Süd mendapati bahawa Asimetri 3 menawarkan jarak lebih pendek brek sebanyak 2.6 meter di jalan basah yang merupakan prestasi yang lebih baik 9% berbanding dengan purata pesaing premium utama.

Brek kering adalah 1.3 meter lebih pendek (4% lebih baik). Dan pengendalian basah adalah 4%. Hasil ujian yang sama juga menunjukkan rintangan rolling yang lebih baik 10.9% dibandingkan dengan purata tiga pesaing yang diuji, yang merupakan prestasi rintangan rolling terbaik kedua jenama tayar yang diuji. Walau bagaimanapun, aquaplaning garis lurus didapati 2% di belakang purata.

Ujian juga menunjukkan bahawa Eagle F1 Asymmetric 3 menawarkan prestasi tread wear lebih baik 3% berbanding dengan tiga pesaing utama, menghasilkan 11,528 km tambahan hayat tayar. Bukan sahaja ujian ini dilakukan oleh rumah ujian bebas kedua (Dekra), tetapi kedua-dua set ujian juga menjadi penanda aras terhadap produk premium terkini.

Kami mempunyai tayar Eagle F1 Asymmetric 2 berusia 5 tahun yang dipasang pada salah satu daripada kereta prestasi kami (VW Golf GTI Mk5 dengan kotak gear manual 6 kelajuan) dan ia kelihatan seperti masa untuk kami bersarakan mereka untuk Eagle F1 Asimetri 3 ini untuk merasakan penambahbaikannya.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Kami melawat pemasang tayar profesional yang dipercayai kami di Jalan Klang Lama dan menukar tayar Eagle F1 Asymmetric 2 yang lama kepada set baharu tayar Eagle F1 Asymmetric 3. Keputusan? Well, terus dari mula tayar baru lebih senyap dan kita terus dapat merasakan pengendalian yang lebih responsif …… tetapi kita perlu menggunakannya untuk sekurang-kurangnya 1000 kilometer di bandar dan lebuh raya untuk merasakan perbezaannya.

Sila ambil perhatian: TÜV SÜD adalah pengujian global, pensijilan, pemeriksaan dan penyedia latihan khusus untuk menambah nilai ekonomi ketara dan DEKRA adalah sebuah syarikat pemeriksaan kenderaan yang diasaskan di Berlin, Jerman pada tahun 1925.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Previous post

'CARE' oleh Volvo ... Cara BARU Untuk Memiliki Volvo

Next post

BMW X2 Dipakai Baju Untuk Minggu Fesyen

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *