Konsep / Lakaran / Intipan

Apple Car Mungkin Dibatalkan Kerana Juruteranya Bertukar Ke Zoox

Satu laporan baru-baru ini dari berita Bloomberg menyebut bahawa 17 jurutera Apple yang mempunyai pengalaman dalam reka bentuk automotif dan proses pembuatan automotif telah meninggalkan  Apple untuk menyertai Zoox. 17 orang jurutera berasal dari pembuat kereta di Detroit.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pengeluaran terbaru ke Zoox menunjukkan Apple kurang cenderung untuk memulihkan cita-cita untuk membuat kereta itu sendiri. Para jurutera mendapati diri mereka semakin diketepikan dan lebihan kepada keperluan di Apple, dan telah diupah oleh permulaan dalam fesyen sedikit demi sedikit dalam beberapa bulan kebelakangan ini, kata orang ramai.

 

Penghijrahan terbaru staff ke Zoox menunjukkan Apple kurang cenderung untuk memulihkan cita-cita untuk membuat kereta sendiri. Para jurutera mendapati diri mereka semakin diketepikan dan melebihi keperluan di Apple, dan telah diupah oleh startup dalam fesyen piecemetal dalam beberapa bulan kebelakangan ini.

Apple masih aktif dan berminat dalam ruang kereta kerana ia berkaitan dengan membangunkan sistem memandu AI, tetapi tanggapan mengenai sebuah kereta bermerek Apple yang akan melancarkan barisan pengeluaran sendiri tetap tidak lebih dari satu mimpi saja pada masa ini.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

 

Previous post

Apa Sudah Jadi Dengan Kia Sportspace Concept?

Next post

Mercedes-Benz Hungry For Adventure KK - Hari Terakhir

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *