Konsep / Lakaran / Intipan

Lexus LS untuk 2018 Lebih Panjang, Lebih Rendah, Lebih Luas & Lebih Menarik

Lebih panjang dan lebih rendah, LS baharu ini menyusun reka bentuk yang sangat berani dengan siluet seperti coupe yang diselingi oleh bahasa reka bentuk Lexus. Prestasi yang berpusatkan pemandu datang daripada membina LS pada seni bina global yang baru untuk kenderaan mewah (GA-L). Platform pemacu roda belakang premium ini, versi lanjutan yang digunakan untuk coupe Lexus LC 500 baharu yang menakjubkan, akan menawarkan pengalaman yang lebih dinamik di jalan raya sambil meningkatkan keselesaan Lexus yang terkenal.

Bagi kedua-dua kuasa tinggi dan kecekapan bahan api yang sangat baik, Lexus mereka enjin 3.5 liter V6 yang baharu untuk LS baharu dengan turbin kembar baru yang dibangunkan menerusi teknologi F1 syarikat.

Enjin LS yang baru menawarkan keluaran yang diharapkan dalam sedan perdana: 415 kuasa kuda dan tork 442 lb-ft, keuntungan yang besar ke atas V8 model LS semasa. Angka yang panjang dan nisbah stroke-to-bore yang dioptimumkan menyumbang kepada pembakaran berkelajuan tinggi dan kecekapan turbin kembar, yang membantu LS dengan jangkaan masa 0-60 , 4.5 saat (RWD).

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Transmisi automatik 10 kelajuan pertama untuk kereta penumpang premium, yang sudah memulakan kerjayanya dengan Lexus LC 500, juga digunakan dalam sedan perdana LS yang baru.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Previous post

Land Rover Discovery SVX Binaan Tangan Untuk Pelbagai Medan

Next post

'CARE' oleh Volvo ... Cara BARU Untuk Memiliki Volvo

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *