Gaya Hidup

Apa Itu Cat ‘Soul Red Crystal’ Mazda?

Dari sudut reka bentuk, Mazda semakin banyak menepati sasarannya. Cat adalah salah satu daripada perkara itu. Dari dulu lagi (dan bahkan di beberapa kereta hari ini), pengeluar kereta akan mengenakan bayaran tambahan yang berlainan bagi cat yang berbeza. Biasanya, ia adalah antara kemasan cat ‘pepejal’ dan ‘logam’.

Tetapi seiring dengan masa yang berlalu, ramai yang mengabaikan perbezaan harga ini. Mazda telah menemui satu cara untuk membawa elemen ini kembali itu dengan 3 cat khas mereka. Ia bermula dengan Soul Red beberapa tahun yang lalu, apabila Mazda mula menggunakan bahasa reka bentuk KODO mereka.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Cat ini adalah kompleks dan perkakas khusus diperlukan. Ia juga mengagumkan, kerana ia lebih jelas dan lebih mendalam daripada merah yang paling merah.

Apabila Mazda mengumumkan model RF MX-5nya, mereka juga berkata mereka akan memperluaskan senarai varian cat khas. RF MX-5 baru (yang dijual di Malaysia) datang dalam pilihan ‘Machine Grey’ khas.

Dan sekarang dengan CX-5 terbaru, anda boleh dapatkan ‘Soul Red Crystal’. Inilah yang Mazda mahu anda tahu tentang warna itu:

Previous post

Toyota Lancar Inisiatif Korporat “Start Your Impossible”

Next post

McLaren F1 dengan perbatuan rendah untuk dijual

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *