Berita Auto

Chery Exeed TX Mungkin Tiba di Malaysia Lebih Awal Dari Jangkaan

Chery baru-baru ini mempersembahkan SUV gaya Eropah mereka. Sasaran di pasaran Eropah yang pertama dengan versi pemacu kiri, kami mempunyai sebab untuk mempercayai bahawa Chery akan menghasilkan versi memandu tangan kanan untuk pasaran Asia Pasifik.

Chery sedang menilai peluang jualan di pasaran utama, sebelum mendirikan operasi jualan Eropah dalam kerjasama dengan rakan pengimport dan pengedaran.

Reka bentuk baru dan kemudahan R & D di Eropah akan mempercepatkan rancangan Chery untuk pengembangan global.

EXEED TX mempamerkan arah reka bentuk yang akan menandakan semua model SUV dan crossover yang akan datang sebagai sebahagian daripada model baru Chery untuk Eropah.

Walaupun mereka akan memakai lencana Chery, mereka menggabungkan satu evolusi baru falsafah reka bentuk ‘Life In Motion’ jenama China, yang dibangunkan oleh Ketua Pereka, James Hope.

EXEED TX akan disediakan di Eropah dengan tiga powertrains elektrik yang cekap: kenderaan elektrik hibrid (HEV), kenderaan elektrik hibrid pasang (PHEV) atau kenderaan elektrik bateri (BEV).

Model ini menggabungkan enjin pembakaran petrol sebanyak 110 kW 1.5 liter dengan motor elektrik 85 kW menerusi sistem pemacu semua roda yang pintar menerusi transmisi pemacu hibrid tujuh kelajuan.

Dengan kuasa gabungan enjin pembakaran dan e-motor, SUV padat akan mencapai 100km / j dalam masa 6.0 saat, dengan kelajuan maksimum 200 km / j dan penggunaan bahan api sebanyak 1.8L / 100km (NEDC).

EXEED TX akan dapat melakukan perjalanan sejauh 120 km / h sehingga 70 km dalam mod elektrik tulen dengan kuasa yang dibekalkan oleh bateri Lithium NCM.

Bateri akan berkecepatan tinggi hingga 80% dalam 30 minit dan mencapai penuh dari bekalan rumah 220 V dalam masa empat jam sahaja.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

 

 

 

 

Previous post

Sunroof Yang Meletup ... Apa Lagi? Kerusi Yang Meletup?

Next post

Pelanggan ini memesan dua buah McLaren khas keluaran MSO

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *