Berita Auto

Isu Kobe Steel. Toyota & Lexus Keluarkan Kenyataan Ini

Kami menyesali kesulitan dan kebimbangan pelanggan kenderaan Toyota dan Lexus disebabkan isu ini.

Menjawab siri pengumuman oleh Kobe Steel Ltd. mengenai kelakuan tidak jujur berkaitan dengan bahan yang digunakan dalam badan kenderaan, kami telah menyiasat dengan segera kesan perkara ini terhadap kenderaan Toyota dan Lexus. Fasa awal penyiasatan kami fokus pada plat aluminium yang menjadi tajuk pendedahan awal Kobe Steel, pada 8 Oktober 2017, mengenai pemalsuan data yang berkaitan dengan sijil pemeriksaan.

Walaupun penyiasatan kami berterusan, pada masa ini, kami percaya bahawa plat aluminium yang dikenal pasti dibeli secara langsung dari Kobe Steel dan melalui pembekal lain digunakan dalam kenderaan tertentu, terutamanya dalam pembinaan tudung (bonnet), hatch belakang dan komponen lain kenderaan kami.

Kami mengkaji data tiga tahun terakhir yang dimiliki dan disediakan oleh Kobe Steel dan kekuatan dan ketahanan yang disahkan dari plat aluminium yang terjejas, menggunakan data Kobe yang disediakan yang paling jauh di luar spesifikasi Toyota. Berdasarkan analisis itu, kami mengesahkan bahawa bahan-bahan memenuhi piawaian berkanun yang terpakai, dan piawaian dalaman kita sendiri, untuk keperluan keselamatan dan ketahanan utama kenderaan.

Walau bagaimanapun, sejak pengumuman Kobe Steel merangkumi pelbagai produk, kami tidak menganggap hal ini sebagai tertutup, dan kami meneruskan usaha kami untuk mengenal pasti impaknya yang penuh. Kami sedang berusaha untuk mengenal pasti kesan bahan bukan aluminium yang terjejas pada kenderaan kami.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Keselamatan dan ketenangan fikiran pelanggan kami adalah antara keutamaan kami yang tertinggi, dan kami akan terus mengesahkan keselamatan bahan-bahan ini berdasarkan standard yang paling ketat kami.

Sekali lagi, kami menyesali kebimbangan yang timbul kepada pelanggan kami dengan perkara ini, dan kami menghargai pemahaman anda ketika kami meneruskan penyiasatan kami.

 

Previous post

Memahami Skim Penamaan Enjin Nissan Dalam 1 Minit

Next post

Mustang Seterusnya Akan Mendapat 10-kelajuan & 450bhp

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *