Bisnes

Mercedes Masih Didepan Audi & BMW Dalam Penjualan Global

Mercedes-Benz melangkah jauh lagi jauh kehadapan dengan jualan kereta mewah global kerana sedan E-class yang diubahsuai dan pelbagai SUV segar yang memacu pertumbuhan yang mendahalui BMW dan Audi.

Penghantaran di Daimler’s Mercedes melonjak 12% kepada 1.72 juta kenderaan pada sembilan bulan pertama. Kadar pertumbuhan adalah tiga kali ganda peningkatan 3.9% yang dicatatkan oleh jenama BMW, yang menjual 1.54 juta kereta. Audi jatuh lebih jauh, dengan penurunan 2% kepada 1,38 juta autos dalam tempoh itu.

Mercedes mengambil alih kedudukan No. 1 dalam jualan kenderaan mewah dari BMW pada 2016 buat kali pertama dalam tempoh lebih daripada satu dekad, disokong oleh pembaikan agresif rangkaian SUV yang lebih luas seperti Coupe GLC serta baru X-class pickup dan AMG GT sports car.

Penghantaran SUV Mercedes naik 15% pada September dari tahun sebelumnya, manakala jualan coupe, convertible dan roadsters melonjak 21%.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

BMW berkata Jumaat bahawa penghantarannya bulan lepas tidak bergerak kerana pelanggan menunggu versi baru SUV X3nya. Sewaktu pembuat kereta itu berupaya melawan dengan model baharu seperti X7 tiga-baris dan coupe 8-seri yang mewah, BMW memberi tumpuan kepada mengekalkan keuntungan di tengah-tengah tekanan untuk melabur dalam kereta elektrik dan ciri-ciri memandu sendiri.

 

 

Previous post

Polestar 1 - Coupe GT hibrid dengan 600 hp dan 1,000 Nm

Next post

Isuzu & Toyota Seri Dalam Kepuasan Pelanggan Tertinggi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *