Berita Auto

Mustang Seterusnya Akan Mendapat 10-kelajuan & 450bhp

Ford baru-baru ini mendedahkan bahawa Ford Mustang baharu akan mendapat pilihan 11 warna luaran yang berani dan pilihan roda aloi baharu. Mustang baru dijangka mempunyai yang terpantas, dengan enjin 5.0 liter yang dipertingkatkan yang menawarkan anggaran 450 PS, menggabungkan dengan transmisi automatik 10 kelajuan baru Ford.

Ditala untuk memenuhi jangkaan memandu Eropah, watak yang menyeronokkan untuk memandu Mustang ini dioptimumkan dengan suspensi laras MagneRide yang canggih dan Mod Drive yang boleh dipilih, termasuk pilihan Mod Kuasa yang boleh disesuaikan. Active Valve Performance Exhaust yang baru juga menyampaikan Good Neighbour Mode yang inovatif untuk pemanduan awal pagi atau lewat malam.

Enjin V8 5.0-liter Ford telah dibangunkan untuk menghasilkan lebih banyak kuasa dan rev-limit yang lebih tinggi daripada sebelumnya. Kuasa puncak dijangkakan sebanyak 450 PS disokong oleh pengenalan sistem dual-fuel, high-pressure direct injection dan low-pressure port fuel injection Ford, yang turut meningkatkan tork rendah.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

EcoBoost 2.3-liter Mustang baharu pula menyampaikan 290 PS, dan menawarkan pengalaman memandu yang lebih responsif dan menarik terima kasih kepada fungsi overboost sementara untuk turbocharger – yang dicetuskan dengan pecutan yang kuat untuk memberikan extra boost dengan setiap up-shift – dan  transmisi 10 kelajuan Ford baharu .

 

 

Previous post

Isu Kobe Steel. Toyota & Lexus Keluarkan Kenyataan Ini

Next post

Model skala enjin Bugatti Chiron

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *