Berita Auto

10 Sebab Mengapa Anda Harus Tunggu Dan Beli Range Rover Sport Hibrid Plug-In Ini

Range Rover Sport PHEV yang akan tiba tidak lama lagi akan mendapat konsesi cukai seperti PHEV BMW X5 dan Volvo XC90, jadi harganya akan menjadi harga paling diminati oleh  rakyat Malaysia yang ada duit. Ia akan memberikan prestasi dan kecekapan yang mampan dengan pengenalan kuasa plug-in petrol-elektrik.

Prestasi SUV yang sangat berkebolehan dan dinamik ini mempunyai ciri-ciri powertrain Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV) pertama Jaguar Land Rover dan mampu membuat perjalanan sehingga 51km dengan kosong  pelepasan gas tailpipe apabila dibawa dalam mod semua-elektrik.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Berikut adalah 10 sebab mengapa anda perlu menunggu dan beli Range ini sebelum mencari di tempat lain.

  1. Ini adalah turbo 2 liter, 300bhp Plug-In Hybrid Range Rover Sport di bawah RM490,000. Dah. Tak payah cerita lagi dah.
  2. Cukai jalan kurang RM780.00 dengan pendaftaran syarikat dan kurang RM390.00 dengan pemilikan swasta.
  3. SUV mewah ini akan dikuasai bateri lithium-ion 13.1kWh advanced yang memberikan jumlah kuasa yang tersedia sebanyak 404bhp.
  4. Dengan caj penuh, Range Rover ini boleh bergerak sejauh 51km dengan sifar pelepasan. Ini bermakna memandu ke kerja untuk sesetengah tanpa menggunakan petrol langsung.
  5. Kemewahan tidak akan dikurangan. Warna Ebony Vintage Tan dan Ebony Eclipse akan mewarnai kabin mewah. Semi-Aniline Leather, yang sebelum ini hanya terdapat di dalam Range Rover akan menawarkan kemewahan tambahan dengan kualiti cemerlang dan tahan kotor.
  6. SUV ini akan dilengkapi dengan sistem pengionan udara kabin yang baharu, Nanoe ™, yang merupakan pusat tumpuan peningkatan kesejahteraan penumpang. Ia akan meningkatkan kualiti udara di dalam kabin dan boleh membantu mengurangkan alergen, virus, bakteria dan bau.
  7. Gelang Aktiviti Key inovatif Land Rover  boleh didapati dengan Range Rover Sport buat kali pertama, membolehkan pelanggan mengunci dan membuka kunci kenderaan tanpa menggunakan fob standard. Sesuai untuk pelari, perenang atau penunggang basikal yang tidak mahu membawa kunci tradisional semasa bersenam, Activity Key ini tahan lama, kalis air sepenuhnya sedalam 18m dan direka untuk menahan suhu dari -50 hingga +125 darjah.
  8. Pakar audio British, Meridian menyediakan kualiti bunyi tiga-dimensi yang sebenar.
  9. Pengendalian off-road dan prestasi  diurus Terrain Response 2 ciri. Tiada pengurangan kebolehan off-road.
  10. Ia akan terus menyampaikan prestasi 6-silinder JLR powerplant dalam satu pakej yang lebih padat dengan pengurangan berat badan dan pengoptimuman pelepasan CO2.

Dengan fakta-fakta yang anda tahu sekarang anda hanya perlu menunggu akan pelancarannya di  Malaysia.

Previous post

Seppia & Polpo - Jejak Makan || ROSS || Eat Beat 45

Next post

Toyota FT-AC bakal muncul di LA Auto Show

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *