Sukan

Buggy MINI John Cooper Works Adalah Impian Yang Menjadi Kenyataan

Pengeluar kereta British MINI dan Pasukan X-raid Jerman telah melancarkan fasa penyediaan terakhir untuk Rali Dakar 2018 dengan pembentangan kereta lumba semasa mereka.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Buat kali pertama MINI dan X-raid akan menghadapi cabaran rali jarak jauh yang paling mencabar di dunia menggunakan dua jenis pemacu yang berbeza.

Sebagai tambahan kepada versi terbaru dari pemacu semua-roda MINI John Cooper Works Rally, yang, pada penampilan sulungnya, berada pada kedudukan keenam pada 2017 Dakar Rally, pemacu roda belakang MINI John Cooper Works Buggy akan menuju ke pentas pembuka pada 6 Januari 2018 di ibu negara Lima Peru.

Lebih cenderung daripada sebelum ini, MINI dan X-raid bertujuan untuk meneruskan kisah kejayaan bersama mereka yang membawa mereka empat kejayaan keseluruhan berturut-turut dari tahun 2012 hingga 2015.

The reason why a second vehicle concept was developed lies in the specifics of the Dakar Rally rules, which, in their current form, give two-wheel driven cars certain advantages. X-raid Team Manager Sven Quandt gave the go-ahead for building the MINI John Cooper Works Buggy in February 2017.

MINI John Cooper Works Buggy dikuasai enjin diesel 6 liter silinder 3.0 liter, beroutput 250 kW / 340 hp dan tork maksimum 800 Nm. Penghantaran dan drivetrain serta teknologi turbocharging enjin, yang berdasarkan pada BMW TwinPower Turbo, telah dikembangkan sepenuhnya. MINI John Cooper Works Rally menggunakan enjin yang sama.

 

Previous post

Vios Challenge Mendebarkan Dari Mula Hingga Ke Akhir

Next post

Bila Diesel Terbaik Menjadi Lagi Baik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *