Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Hyundai Ioniq 2018 Menang Anugerah Tertinggi Kereta Dunia Wanita

Hyundai Ioniq 2018 telah memperoleh Anugerah Tertinggi Dunia Wanita Terbaik – hadiah utama yang diberikan oleh juri semua wanita yang terdiri daripada wartawan automotif antarabangsa yang dihormati. Pihak juri memanggil Ioniq sebagai “pemenang jelas” di kalangan lebih daripada 400 pesaing awal, dan juga memberi penghormatan kepada kenderaan dalam kategori Mobil Hijau yang kompetitif.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Ioniq adalah  kenderaan platform eko-fokus yang pertama di dunia yang menawarkan model Hybrid, Plug-in Hybrid dan Elektrik. Pendekatan Hyundai dalam barisan Ioniq memberikan pengalaman reka bentuk dan pengemudi tanpa kompromi serta teknologi keselamatan dan kemudahan terbaru, menjadikannya pilihan yang menarik bagi peibagai pembeli.

Bagi pertandingan anugerah ini, ketiga-tiga varian Ioniq dipertimbangkan dan diperlakukan sebagai satu kereta untuk tujuan pengundian.

“Kereta yang memenangi anugerah tertinggi telah melalui ujian yang ketat oleh 25 hakim dari 20 negara yang berada di panel Car World of the Year,” kata Sandy Myhre, CEO, Car World of the Year. “Ia adalah proses demokrasi dan kereta yang telah memenangi kategori dan pemenang tertinggi perlu menonjol.”

Juri-juri menamakan Ioniq sebagai “pemenang yang jelas” dan “menonjol” terutamanya dalam satu tahun persaingan yang sangat ketat. “Ioniq direka untuk pemandu yang menghargai semua bentuk pilihan powertrain yang mampan dan merupakan langkah penting yang signifikan untuk pemanduan mesra alam,” kata ByungKwon Rhim, Naib Presiden Eksekutif & COO, Hyundai Motor.

 

Previous post

Mitsubishi Beri Diskaun 40% Untuk Alat Ganti Dan Upah Kepada Pelanggan Yang Terjejas Akibat Banjir

Next post

Theophilus Berkongsi Bagaimana Rupa Tesla Sedan Yang Akan Datang Mengikut Ramalannya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *