Bisnes

Jenama Kereta Cina Akan Menguasai Eropah Tidak Lama Lagi

Pembuat kereta Cina seperti Great Wall, Chery dan MG kini mempunyai kehadiran kecil di Eropah dan Rusia, kebanyakannya menjual kereta kecil dan pickup. Walau bagaimanapun, kali ini mereka mensasarkan segmen SUV yang berkembang pesat di Eropah, yang dijangka menyumbang 1/3 pasaran Eropah menjelang 2020, meningkat daripada suku sekarang.

Menggariskan pengalaman dalam pasaran domestik mereka yang kuat, Great Wall dan Chery mempunyai keyakinan baru tentang keupayaan mereka untuk bersaing dengan jenama Eropah di China dan di gelanggang mereka sendiri.

Selama sedekad yang lalu, jenama China telah memberi tumpuan kepada peningkatan kualiti dengan bekerjasama dengan pembekal Tier 1 seperti Robert Bosch, Dana dan Valeo, nama-nama yang dikaitkan dengan mereka dengan jelas sekali semasa persembahan mereka di Frankfurt.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Di samping itu, mereka telah membangunkan enjin petrol 1.5 hingga 2.0 liter yang cekap dan drivetrains hybrid untuk lulus standard pelepasan VI China yang akan datang pada tahun 2020 yang tidak akan memerlukan banyak pengubahsuaian untuk disahkan di Eropah.

 

Previous post

Land Rover Pratonton Discovery Semua Baharu Buat Kali Pertama di Malaysia

Next post

Perodua Myvi 2018 dibuka untuk tempahan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *