Berita Auto

Apa Sudah Jadi Dengan Mercedes R-Class?

Pernah menjadi kegemaran rakyat Malaysia yang kaya raya yang memerlukan kenderaan 7 tempat duduk dengan gaya tersendiri, R-Class jarang kelihatan di barisan produk Mercedes Benz.

Hari ini anda boleh membeli model R350 yang digunakan pada tahun 2007 dengan harga serendah RM55,000.

R-Class dilancarkan pada tahun 2006 dan dijual sehingga tahun 2013, apabila ia ditarik balik dari hampir setiap pasaran antarabangsa akibat jualan yang perlahan. Tidak ada maklumat mengenai model generasi akan datang atau ia masih dalam pengeluaran, tetapi hanya untuk pasaran China. Ia masih dibina di Amerika Utara di negeri Indiana.

R-Class tidak berapa laku di hampir semua pasarannya walaupun terdapat pelbagai model yang ditawarkan, termasuk AMG, dan ditarik balik pada 2013 selepas facelift 2010 gagal mengekalkan perhatian pengguna yang mencukupi.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pemergian R-Class dari barisan syarikat meninggalkan lubang dari segi saiz dan utiliti, dengan hanya GLE dan GLS yang menawarkan jumlah ruang yang sama. Kami mengalu-alukan model baru yang mungkin datang selepas seseorang dalam jabatan perancangan produk Mercedes-Benz membaca artikel ini.

Previous post

Jazeman Jaafar Naik Podium Untuk Debut LMP2!

Next post

Kereta Demo Renault SYMBIOZ Mencerminkan Masa Depan Mobiliti

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *