Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Bagaimana Mercedes PLUG-IN HYBRID Menjimatkan Bahan Api

Jadi apakah Mercedes PLUG-IN HYBRID? Perkara pertama untuk difahami adalah ini.

  • Terdapat enjin Mercedes yang dipandu petrol di bawah hud depan. Ia adalah enjin petrol 2 liter yang menghasilkan 286 hp dan maksimum tork 350 newton meter.
  • Kemudian ada motor elektrik dengan sistem bateri yang mempunyai output hingga 65 kW dan menyampaikan torsi 440 meter baru.

‘Modul Hybrid’ transmisi automatik 7-kelajuan standard menggabungkan kedua-dua motor elektrik (item 2 di atas) dan klac tambahan antara enjin petrol (item 1 di atas) dan motor elektrik. Apabila memandu dalam mod semua-elektrik, ini akan melepaskan enjin petrol dari drivetrain. Walau bagaimanapun, ia juga menawarkan kemungkinan memulakan perjalanan anda menggunakan hanya enjin petrol.

Terdapat plag pengecasan (dengan kabel yang disediakan di dalam petak di dalam boot) yang membolehkan anda mengecas bateri motor elektrik (item 2 di atas) dan ini dapat memberi anda 33 kilometer dalam mod elektrik semata-mata (tiada petrol digunakan langsung).

Bateri motor elektrik disejukan dengan air, beratnya sekitar 100 kilogram dan dipasang di dalam kotak keluli di bawah gandar belakang untuk memaksimumkan keselamatan kemalangan, pemanduan dinamik dan ruang but.

Enjin petrol 4 silinder yang berfungsi dengan motor elektrik, memberikan E-Class ini jumlah output 286hp dan torsi 550Nm. E 350 PLUG-IN HYBRID yang baharu itu menyampaikan prestasi kereta sukan namun menawarkan angka penggunaan dunia sebenar sebanyak 2.1 liter bahan api setiap 100 kilometer yang merupakan penjimatan besar dalam bil petrol anda.

Terima kasih kepada kombinasi enjin petrol dan pemacu elektrik, sistem pemanduan hibrid memberikan penggunaan yang sangat rendah, tetapi dengan prestasi tinggi. Motor elektrik mampu menggantikan atau menyokong enjin petrol dan membuat penggunaan tenaga secara praktikal yang dihasilkan semasa brek dengan menukarnya menjadi tenaga elektrik dan menyimpannya.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Previous post

Salah Satu Kereta Kompak Manual 6 Kelajuan Yang Terakhir Dari BMW 'M'

Next post

Program Ride Sharing Meningkatkan Pemilikan Kereta

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *