Sukan

J’s Consulting Penganjur Siri TCR Korea Tahun Depan

J’s Consulting secara rasmi mengumumkan bahawa mereka telah menjadi penganjur Siri TCR Korea. Pusingan pertama siri ini akan diadakan pada bulan Julai 2018.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Butir-butir lengkap masih belum diumumkan, tetapi ia dijangka bahawa siri ini akan terdiri daripada tiga pusingan untuk tahun depan, dengan setiap acara yang terdiri daripada dua perlumbaan. Ujian rasmi akan diadakan pada bulan Jun dan acara akan diadakan pada bulan Julai, September dan Oktober.

Dilancarkan pada tahun 2015, TCR merupakan pertandingan Touring Car baharu yang bertujuan untuk menyediakan peluang jangka panjang yang mampan untuk pasukan dan pemandu. Tidak seperti perlumbaan yang sedia ada dengan struktur kos yang tinggi, TCR adalah perlumbaan murah dan mudah diakses. Ini siri berorientasikan pelanggan yang bertujuan menawarkan peluang perniagaan yang signifikan kepada pasukan dan pembuatan dari segi penawaran dan pengurusan.

TCR menyediakan perlumbaan yang rapat dan menarik sambil mengekalkan kos operasi yang terkawal. Kos Kereta TCR kos agak munasabah kerana terdapat siling maksimum sebanyak € 135,000 untuk pembelian kereta. Konsep TCR mengekalkan kestabilan jangka panjang peraturan-peraturan untuk mengawal pengeluaran, pembangunan dan kos operasi, memastikan nyawa yang panjang untuk kereta sambil meningkatkan persaingan melalui sistem Imbalan Prestasi.

Kejayaan konsep TCR juga boleh diukur dengan senarai kereta yang layak termasuk SEAT León, Volkswagen Golf GTI, Audi RS 3 LMS, Honda Civic Type-R, Opel Astra, Alfa Romeo Giulietta, Subaru WRX STi, Peugeot 308 Racing Cup, Kia cee’d, Ford Focus, dan Hyundai i30 N TCR baru.

 

Previous post

Caj Kereta PHEV Atau EV Anda Dalam Kurang Dari 4 minit?

Next post

Grab Malaysia Berkongsi Dengan KLIA Ekspres

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *