Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Tesla Hilang Subsidi Cukai Kerajaan Jerman Mereka

Sebuah agensi kerajaan Jerman telah mengeluarkan Tesla dari senarai kereta elektrik yang layak untuk subsidi, yang menyebabkan pertingkahan  dengan Tesla mengenai sama ada sedan Model S terlalu mahal untuk layak untuk program tersebut.

Pelanggan Tesla tidak boleh menempah versi asas Model S tanpa ciri tambahan yang menaikan harga kereta ke atas had harga 60,000 Euro (USD71,500), kata jurucakap Pejabat Hal Ehwal Ekonomi dan Kawalan Eksport Jerman (BAFA) Jumaat lepas.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Jerman tahun lepas melancarkan skim insentif bernilai kira-kira 1 bilion Euro, sebahagiannya dibiayai oleh industri kereta Jerman, untuk meningkatkan jualan kereta elektrik. Siling harga dimasukkan untuk mengecualikan model premium.

Di bawah program ini, pembeli mendapatkan penjimatan 4,000 Euro dari pembelian kenderaan elektrik  dan 3,000 Euro dari hibrid plug-in mereka.

Tesla menafikan keretanya terlalu mahal untuk program itu.

“Ini adalah tuduhan palsu. Sesiapa sahaja di Jerman boleh memesan versi asas Tesla Model S tanpa pakej keselesaan, dan kami telah menghantar kereta sedemikian kepada pelanggan, “kata Tesla dalam satu kenyataan.

Tesla berkata had harga pada mulanya ditetapkan oleh kerajaan Jerman untuk menyisihkan Tesla, tetapi kemudian kompromi telah dicapai “yang membolehkan Tesla menjual kenderaan pilihan yang rendah yang layak untuk insentif dan pelanggan kemudian boleh naik taraf ke model yang mereka inginkan.”

Walau bagaimanapun, syarikat itu berkata ia akan menyiasat sama ada mana-mana pembeli kereta dinafikan versi no-frills mereka.

 

Previous post

Jualan Proton Kekal Meningkat

Next post

Hyundai Kona 2018 Pecah Acuan SUV Kompak

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *