Gaya Hidup

Tujuh Kenderaan Hyundai Diiktiraf Untuk Keselamatan Dengan Anugerah IIHS

Dalam salah satu ujian kenderaan yang paling terkenal dan ketat industri automotif, Hyundai Santa Fe dan Santa Fe Sport telah dianugerahkan IIHS Top Safety Pick + untuk

2018. Di samping itu, model lain seperti Ioniq Hybrid, Elantra, Elantra GT, Sonata dan Tucson Hyundai adalah pemenang penghargaan Top Safety Pick.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Untuk melayakkan diri untuk mendapatkan Anugerah Keselamatan terbaik, kenderaan mesti mempunyai penilaian yang baik dalam lima ujian kemalangan IIHS – pertindihan kecil depan, pertindihan depan, sisi, kekuatan bumbung dan sekatan kepala, penarafan maju atau unggul untuk pencegahan kemalangan depan dan yang boleh diterima atau penarafan lampu  yang baik.

Untuk Petunjuk Keselamatan + Terbaik, kenderaan juga perlu mendapat penarafan yang boleh diterima atau baik pada ujian depan bertindih kecil penumpang dan penarafan lampu yang lebih baik. Ciri-ciri yang membantu kenderaan ini mendapat pengiktirafan ini termasuk (tetapi tidak terhad kepada) pencegahan depan, kecemasan pilihan, lampu khusus dan persembahan cemerlang dalam ujian trek IIHS pada pelbagai kelajuan.

 

Previous post

Bahaya Menggunakan Alat-Ganti Tiruan Mercedes-Benz Dijelaskan

Next post

Akademi SuperKIP Racing sertai Cub Prix musim 2018

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *