Berita Auto

Enjin Petrol Jaguar Land Rover Ingenium Dinamakan 10 Teratas Dunia

Enjin Jaguar Land Rover 250PS 2.0 liter turbocharged petrol Ingenium empat silinder telah diiktiraf sebagai salah satu daripada 10 Terbaik Enjin untuk 2018 oleh WardsAuto.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Untuk tahun 2018, sejumlah 32 powertrains yang baharu atau yang dipertingkatkan daripada bilangan pengeluar automotif telah diuji oleh editor WardsAuto dalam keadaan sebenar, panduan di jalan raya.

10 Terbaik Enjin Terbaik tahun ini telah dipilih berdasarkan pelbagai kriteria ujian termasuk, tetapi tidak terhad kepada, output kuasa maksimum, ekonomi bahan bakar, ciri-ciri bunyi dan teknologi baru.

Enjin petrol empat silinder enjin turbocharged semua-aluminium Ingenium 2.0 liter menghasilkan prestasi, kecekapan dan penghalusan tanpa kompromi. SUV Jaguar padat pertama, E-PACE, adalah model terbaru untuk memaparkan pensinteran 250PS Ingenium; memecut dari 0-60mph dalam masa 6.6 saat dan menyampaikan ekonomi bahan api sehingga 36.7 mpg.

Tersedia di kebanyakan line-up Jaguar Land Rover, enjin turbocharged 2.0 liter petrol Ingenium empat silinder ini boleh didapati dalam versi 250PS dan 300PS. Selain E-PACE, enjin-enjin ini telah diterima dengan baik di dalam kenderaan dari Jaguar XE ke Jaguar F-TYPE dan dari Land Rover Discovery Sport ke Rover Range Rover dan Range Rover Sport terbaru dalam Kenderaan Elektrik Hibrid.

jag18my2lingeniumpetrolimage

 

 

 

 

Previous post

Terserempak! Gambar Honda HR-V Edisi Facelift 2018

Next post

Media Drive Subaru XV Terbaharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *