Berita Auto

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Berharga Lebih USD80,000

Alfa Romeo telah mengumumkan harga Stelvio Quadrifoglio sehingga USD81,590. Jadi kenapa begitu mahal? Well, Stelvio Quadrifoglio dilengkapi dengan enjin petrol petrol 2.9 liter V6 Bi-Turbo yang eksklusif, dibangunkan dengan input dan kejuruteraan dari syarikat supercar, Ferrari.

Ia memberikan kuasa maksima 510hp pada 6.500 rpm dan menghasilkan tork maksimum 600Nm dari 2,500 hingga 5,000rpm dan dikendalikan dengan transmisi automatik 8-kelajuan yang dikalibrasi khusus, yang mengalih gear hanya dalam 150-milisaat dalam mod ‘Race’. Stelvio Quadrifoglio ini boleh memecut dari 0 hingga 100km / j dalam masa 3.8 saat, dan mencapai kelajuan tertinggi dalam kelas 290km / j.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Stelvio Quadrifoglio ini juga merupakan “SUV terpantas di litar”, setelah mencatat rekod baru untuk kelasnya di Nürburgring ikonik: 7 minit 51.7 saat.

“Kami secara khusus membina Stelvio Quadrifoglio ini khusus untuk membezakannya dari antara kenderaan berprestasi tinggi dan ianya tidak mengecewakan – sama ada di Nürburgring atau jalanraya di seluruh Amerika Utara,” kata Tim Kuniskis, Ketua Alfa Romeo. Dilengkapi dengan enjin Alfa Romeo yang paling berkuasa dan sistem pemacu semua roda Q4  yang maju kami, Stelvio Quadrifoglio mengaum hidup dengan pengalaman memandu yang menggembirakan. ”

 

Previous post

MBtech Akan Membina Defender Baharu Untuk Ineos

Next post

AMG GT R Edo Competition Lebih Berkuasa

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *